Egg hos sommerfuglciklide

Håper noen kan hjelpe meg?

Oppdaget idag at mine sommerfuglciklider har lagt egg, og nå trenger jeg råd.

Hvor lang klekketid har de?

Hva gjør jeg videre hvis jeg skulle være så heldig at de i det hele tatt klekkes?

Jeg har ellers corydoras, kardinaltetra og rødmunnstetra i akvariet samt et par algespisere (små vel å merke)

Regner med at de kommer til å bli spist hvis de skal være i akvariet med de andre fiskene, så jeg trenger vel et annet mindre akvarium i tillegg? Hvor stort og hva bør det inneholde??
Pumpe, sand ol?

Setter stor pris på svar så fort som mulig, da jeg har lest at de klekkes allerede etter 3-4 dager...
Inaktiv bruker
Eggene klekkes etter ca 2-3 døgn.
Les mer her (LINK)
pass på at det ikke blir bekkmørk når lyset i akvariet skrues av, gi de litt lys så de når å flytte ynglene sine til et trykkt sted før natten.
har du tenkt på hva du skal med alle ynglene hvis de vokser opp?

ynglene trenger stabile vannkvaliteter så det er nok får sent å kjøpe akvarie nu å innkjøre det.
tror kanskje det funker å kjøpe et lite komplett reke-akvarium å bruke det, mener å ha hørt at filtrene til reker er ynglevenlig også. kanskje noen andre vet litt mere hær.
ikke får å ødelegge morroa, men foreldrene kan finne på å spise opp alt av yngel de førse gangene eller bare rett og slett gi F*** i dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap