Oppdal-skifer

Hei!

I helga kjørte jeg forbi Oppdal, og fikk dratt med meg litt skifer. Noen som har erfaring med skifer fra Oppdal? Endres vannverdiene?

Tenkte jeg skulle teste ut i noen bøtter med vann før jeg tar sjansen på å putte dem i kara. Hvor lenge bør de ligge med normale verdier før jeg kan ta sjansen?
Skifer av den vanlige, grå typen blir ofte brukt i akvarier. F. eks som malle-huler eller annen innredning (har selv et kar med skifer som bakgrunn). Jeg hadde nok vært mer skeptisk til rustrød skifer, eller skifer som smuldrer lett opp.
Den ser ganske lys grå ut, så da tar jeg sjansen.
Takk for svar!
Forutsatt du har tatt den lyse, grå skiferen vil jeg tro det er den samme som jeg har i alle mine mallekar. I løpet av de sist tre årene jeg har benyttet den har jeg aldri opplevd noe problem.

Jeg har plukka med meg skifer fra rett utenfor steinbruddet på oppdal og har ikke hatt noen problemer med det i akvarie. Nå skal det sies at det ikke er mye stein i forhold til hvor mange liter akvariet er på, men ikke opplevd noen problemer med det ihvertfall. Har hatt skifern oppi siden det ble starta opp for litt over ett år sida.
Rett ved steinbruddet er der jeg har plukka med meg litt skifer også.
Lys grå. Da satser jeg på at dette går kjempefint!

Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap