Corydoras med rød dvergciklide

jeg har et 220L som er ferdig innkjørt.
jeg har veldig lyst på corydoras i dette karet
men det hadde jo vært morsomt med litt farge også.
er det noen av apistogramma artene foreksempel rød dvergciklide, som vil gå sammen med corydoras?
og har dere eventuelt noen andre forslag til fargerike fisker som går sammen med corydoras?
Ett stim Corydoras går säkert utmärkt att ha ihop med Apistogramma, bara inte gruset har vassa kanter som de skadar sina skäggtrådar på. Ett stim av någon tetra blir säkert också fint, där finns det många färggranna arter att välja mellan.

Olle
Jeg vil ikke anbefale corydoras sammen med apistogramma, av den enkle årsak at apistogrammaene vil gå til angrep på coryene. Grunnen er jo at coryene svinser rundt uten mål og mening, og ikke vet hva territorie er. Dette medfører at apistogrammaene jager coryene konstant ut av sitt område. Problemet er at coryene ikke skjønner dette, og svinser tilbake igjen. Da får man en ond sirkel, hvor coryene blir angrepet.

Jeg har selv hatt cory sammen med apistogramma, hvor coryene rett og slett har blitt øyeløse. Her har altså apistoene gått til angrep og tatt øynene til coryene.

Disse to artene lever som regel ikke i samme område i naturen heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap