Jeg trenger en liten "brainstorming" her fra dere angående forslag til fisk i mitt 900 liters kar.
Her er en oversikt over hva jeg har:
- 900 liter Akvastabil effectline med heldekkende armatur (6*39W T5)
- 1 stk Eheim 2080
- 1 stk Eheim 2075
- Aqua Medic Helix Max UV 36W
- JBL Pro Flora M 1003 CO2 (ikke satt i drift enda)
- Back to Nature amasonas
- 2 stk Eheim-Jager 300W
Akvariet har jeg bygget inn i veggen og har alt av teknisk utstyr i rommet på baksiden.
Akvariet er satt igang for ca 5 uker siden.
Jeg har hele tiden vært klar på en sør-amerikansk biotop. Da var x antall discuser, stor stim med kardinaltetra, stor stim med corydoras sterbai, diverse l-maller og noen dverg ciklider.
Det var slik jeg også har startet prosjektet.
Den siste uken har jeg satt inn 45 kardinal tetra, 30 stk corydoras sterbai og 3 stk kakadue ciklider(1 hann og 2 hunner).
Av planter har jeg, satt inn for 2 uker siden:
- Anubias barteri
- Anubias barteri nana
- Anubias barteri angustifolia
- Echinodorus bleheri
- Echinodorus ozelot
- Echinodorus tenellus
Disse plantene har jeg valgt til et planteakvarie med discus da dem tåler høyere temperatur og er hardføre.
Ca 150 kg med biltemasand av den grovetypen til akvarier.
x antall røtter.
Problemet mitt er at jeg begynner å tvile på om discus er tingen for meg, har tenkt tanken på om jeg skal fortsette å "bygge" opp akvariet uten discus men fortsatt i samme biotopen og med de fiskene jeg allerede har satt inn??
Hva mener dere? Kom med forslag på typer av fisk og gjerne L-maller som jeg kan ha som helst ikke blir altfor store :P Maller er noe jeg er elendig på :P
Jeg har lagt med et bilde, men desverre med dårlig kvalitet. Men håper det er nok til å danne et bilde av det jeg har forklart. Som dere ser har ikke plantene fått tid på seg til å vokse, men det kommer