Blå acara par

Hei, jeg har nylig anskaffet meg et par blå acara. Grunnet akvariet størrelse har jeg ikke hatt mulighet til å det har blitt en naturlig par dannnelse. Så jeg søker litt informasjon rundt dette.

De to jeg har nå er vesentlig størrelse forskjell, den største driver for tiden å jager titt og ofte på damen, damen svømmer da fibrisk vekk, roer seg etterhvert. Observerer at hunnen ofte er på samme sted under en mangrove røttene.

Hvordan skal et par blå acara oppføre seg? Er det normalt det jeg har i karet mitt? Vet de er monogame og tenker da de skulle være litt mer kjærlige mot hverandre. Jeg har også sett at dama er bortpå mannen og rister på halen og gjør hva etter jeg vet tegn til at hun vil parre.
Kan det ha seg at hunnen vil bli sammen mens mannen ikke vil:P? eller er dette litt for avansert tenkning for en fisk?:P

Mvh MtN_foX

Legger med bilde av de to, mannen er på det overste bilde
De liker å ha en hule å legge eggene sine i,gjerne en kokosnøtthule med ekstra stor åpning.
Om det ikke er mulighet for å legge egg,vil naturligvis hunnen skygge unna da hannen kan bli litt hissig
Flott fisk
Ok
kokosnøtthulen blir jo ganske stor isåfall, vet du hvor jeg kan få tak i storekokosnøtter? Evt en fremgangsmåte som funker bra?

takker for svar, håper de blir venner snart
Vanlig kokosnøtthule funker bra,det går an å sage av den ene enden så er det en finfin lekshule.De må ha plass nok så de kan svømme frem og tilbake uten å sette seg fast.
Om ikke den vanlige butikken har kokosnøtter,så fnnes de i innvandrerbutikker.
Kanskje noen andre har et godt forslag til steder der de kan leke.
Kjekt om de er venner ja
Hmm, mine acaraer bruker en flat stein til å legge eggene sine på.
Mine brukte og en flat stein, den gangen jeg hadde dem.
Blå acara legger egg overalt , i huler, oppå flate steiner , røtter.
Men det som er de er ganske kresene på partnere så jeg må si at du er kjempe heldig hvis du kjøper inn to stk og de vil danne par.
Det som lønner seg er å kjøpe inn flere og se hvem som blir par og selge de andre etter hvert.
Par
Ja jeg er veldig på observeringen av dem om dagen, se hvordan det går med de, om de ikke ser ut til å bli venner/par, tror jeg at jeg må selge dem videre til noen som har mange fra før og ønsker seg flere. håper ikke det da for de er veldig fine
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap