Går disse fiskene sammen ?

Jeg har nå 2 dverggurami, en kuhlii ål og 1 (eller 2?, kjøpte egentlig 2, mn den ene er sporløst forsvunnet) algespisere. Og lurer på om jeg kan ha guppy med disse?
Det burde gå, ihvertfall i teorien. Men hvor stort er karet?

Og så er kuhlii en stimfisk, og bør være minst 5-6 stk, så kanskje du bør prioritere flere av disse først?
Kuhlii ål trives bedre jo flere dem er. 10+

Hadde selv 5 i starten og så ble to av dem borte så dem var 3 en stund, men da plassene og pengene sa ja til flere så var jeg ikke sein om og få tak i flere.
Nå trives dem og er fremme og viser seg frem og spiser godt.
B. Andresen
Kuhlii ål trives bedre jo flere dem er. 10+ Hadde selv 5 i starten og så ble to av dem borte så dem var 3 en stund, men da plassene og pengene sa ja til flere så var jeg ikke sein om og få tak i flere. Nå trives dem og er fremme og viser seg frem og spiser godt.


ja, så her jeg også at de skulle vært en stimfisk, mn spurte i dyrebutikken når jeg skulle bestille om jeg burde ha flere enn 1 og da sa hun jeg snakket med at det gikk fint med en for de var ingen stimfisk, hmm, rart. mn så¨fort jeg har penger skal jeg kjøpe vertfall 1 el 2 til. Mn kan jeg i tilegg kjøpe noen guppy? synes det har vært så gøy å prøvd disse siden de føder levende unger og er lett for å få. Men hvilke vannverdier burde jeg ha for at disse fiskene skal trives best mulig i akvare mitt? Det er på 60 liter.
hmm.. ingen som kan svare meg på hvilke vannverdier jeg burde ha for disse fiskene sammen ?
Søk opp hver enkelt fisk du vil ha på fiskebasen her. Der står det stort sett vannverdier anbefalt. Så ser du fort om fiskene rent vannverdi messig går sammen eller ei
Stian F
Søk opp hver enkelt fisk du vil ha på fiskebasen her. Der står det stort sett vannverdier anbefalt. Så ser du fort om fiskene rent vannverdi messig går sammen eller ei:)


Gjorde det, og Guppy skal ha 7-8 i ph og 9-19 i Gh
Kuhlii ål skal ha 6,2-7 i ph og 0-10 i gh
Dverggurami skal ha 6,5-7,5 i ph og 5-15 i gh..

så en ph på ca 7 og en gh på ca 10 burde vel gå bra da ?
Jupp rundt 9-10 burde være bra Husk vann temp også
Dverg gurami: temp 22-28g Ph 6,5-7,5 Gh 5-15
Kuhlii: temp 24-30g Ph 6,2-7,0 Gh 0-10
Ancistrus sp opp: temp 20-30g Ph 6,0-8,0 Gh 0-12
Guppy: temp 18-28g Ph 7,0-8,0 Gh 9-19

Så om du har disse fiskene bør verdiene dine ligge på (Ph 7) og (Gh 9-10) og en temp mellom 24 og 28grader.
Rune 160L
Dverg gurami: temp 22-28g Ph 6,5-7,5 Gh 5-15 Kuhlii: temp 24-30g Ph 6,2-7,0 Gh 0-10 Ancistrus sp opp: temp 20-30g Ph 6,0-8,0 Gh 0-12 Guppy: temp 18-28g Ph 7,0-8,0 Gh 9-19 Så om du har disse fiskene bør verdiene dine ligge på (Ph 7) og (Gh 9-10) og en temp mellom 24 og 28grader.

Kan se slik ut ja
Men hvordan er det man endrer på vannverdiene om man ikke har disse verdiene? er det noe midler man skal ha i ? (er rimelig fersk enda.)
jeg har 6 kuhli i en 200 l og disse trives godt. gjemmer seg aldri og tuller rundt oppi der. men to blir nok litt for lite.
Det ser ut som jeg har en ph mellom 7,2 og 7,5. en gh på ca 6 og kh på 6-10.. hmm hvordan ser dette ut ?
Khulii åler er ikke så sjenerte vist de er mange Og du vil neppe angre på at du kjøper flere Meget gøyal liten sak
men hva koster det for en kuhlii ål, ca? husker ikke jeg. .
Jeg betalte 39 kr pr stk for kuhlii ål for et par uker siden. Artige skapninger de der.
Wenchemor
Jeg betalte 39 kr pr stk for kuhlii ål for et par uker siden. Artige skapninger de der. :)


Oj, ikke mer nei..
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap