Har nettopp fått igang 60L akvariet etter noen års pause og startet etter innkjøring rolig med to guppy og to black molly..etter to dager våknet jeg opp og fant den ene mollyen død uten noe forvarsel.
For fem dager siden merket jeg at den andre mollyen (som fikk unger første dagen), ble svakere og svakere. Jeg startet umiddelbart med vannbytter, aquasafe og salt, noe som gjorde at den kviknet til noen timer før det gikk tilbake til slapp atferd. Enten liggende på bunnen eller flytende i overflaten.
Etter et par dager oppdaget jeg problemer med munnen dens..det var akkurat som om "overleppa" var i ferd med å forsvinne...den fikk problemer med å spise. Jeg fortsatte med vannbytter, men idag våknet jeg til min store skrekk til en fisk hvor hele frontpartiet/ansiktet på fisken var "etset" bort. Den var fortsatt i live, så avlivet den umiddelbart. Den var rosa/rød ved det som var igjen av munnen, og huden så ut til å henge litt i slintrer.
Nå merker jeg en viss slapp atferd hos den ene guppyen og er livredd for at dette skal skje igjen. Finner derimot ikke ut hva dette er for noe, og vil ikke feilmedisinere.
De som har overlevd av Molly-yngelen ser ut til å være friske og raske.
HJELP!!