Syke kardinaltetra?

Hei.

Jeg fikk 14 kardinaltetra av en som skulle slutte med akvarie. Han har vært fiskeentusiast, og veit hva han driver med, men nå bare noen dager etter at jeg tok de med hjem har mange av de fått store mager, og ligger og svømmer nedover som om de sliter med å holde seg nede. Jeg tror de vil flyte opp hvis de slutter. Jeg oppdaget at en gjorde dette rett etter at deg hadde de over i mitt akvarie, men i det jeg skulle lete frem hoven svømte de eksemplarisk omkring alle sammen som om ingen ting hadde skjedd. Er det noe fôr de ikke skal ha? De er ivrige spisere av alt jeg har oppi (inkludert det som er beregnet for cikliden, corydorasene, L-mallen og mollyene. Jeg har gitt de frosne mygglarver i dag (hvite). Kan det være et problem? Eller har de en sykdom/infeksjon el.l.?

Er de sårbare for frakt? Og må jeg bare avlive de? :S Jeg er veldig bekymret for at det skal være noe som truer resten av fiskene også?
Sikker bare forspist seg. For litt mindre, og for mallene etter at lyset er slukket. Da har tetraene roet seg.
Du har nok helt rett

Jeg tok to stykker som bare lå og duppet i overflaten, men resten ser ut til å klare seg fint så lenge de bare får flakfôr og tabletter. Men de får fotballmager av dette også stakkars. Når jeg har i frossenfôr til de andre beboerne ligger hele stimen og dupper:/ Jeg håper dette er noe som går over, og at de kan vende seg til kraftigere kost enn de er vandt til? Ønsker jo ikke å sette alle de andre fiskene på flakfôr diett pga. ømfintelige kardinalmager...
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap