Kjøp av sand

Heisann!

Jeg skal hive ut grusen og sette inn sand i bunnen i stedet.

Mitt spørsmål er hvor jeg får tak i finkornet sand?

Webzoo er helt tomme og akvasia har bare grus.

biltema har perfekt sand! og billig er det!
Takk for svar.

Men hvordan er denne sanden til mine corryer?
Ser den inneholder litt kvarts??

Jeg er interesert i å ha bløtt vann,så jeg vil ikke ha så veldig hardt vann.
denne sanden er perfekt til coryer siden den er såpass fin som den er.
Kan jeg bruke kornstørrelse 0,34 uten at dette havner i pumpa mi eller at sand virvler opp i lufta?
Nei nei nei nei ikke den sanden. Det er feil type biltemasand.

Du skal ha en type som er i en hvit pose med blå skrift. Den er til bla. Akvarier. Arrtikkelnummer slutter på 25. 2 min skal jeg ta bilde av min pose
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Tilbehor/Blasesand/

Den jeg la ut link til nå?? den er ihvertfall hvit.

Hehe, syntes sanden var litt vel grå og trist ja.
Dette er typen. Jeg kjøpte posen for 2 mnd siden så regner med den ser helt lik ut. Kjøp den groveste typen og det er ikke grov sand i den forstand. Perfekt sand for akvarium og den er billig.
Plussmedlem
valtam
[URLBLOCK1] Den jeg la ut link til nå?? den er ihvertfall hvit. Hehe, syntes sanden var litt vel grå og trist ja.



NEI!!!!!!
For guds skyld...
Linken din er også feil. Litt viktig å få tak i rett pose siden de har flere typer sand. Og det er kun denne du kan bruke. Jeg har i to kar og aldri hatt problem med at det virvler. Litt hvis du heller oppi ei bøtte med vann og er uforsiktig. Og null problem med pumpe hvis du ikke har en superkraktig sak som du setter utblåsninga rett nedi sanda.
Bare se på linken jeg la ut sist. Var det eneste jeg så som stemte overens med bildet ditt.

Men den er på 14 kg. Men jeg har bare et 110 liters så det er jo mere enn nok sand ^^

takk for god hjelp. Bestilles ASAP ^^

Ha en fortsatt fin kveld.
Plussmedlem
Sjura sin sand er den riktige.... Noter ned art.nr hvis du er i tvil.... Den DU linket til må du IKKE bruke!

Har vel den sanden i 13 kar her selv, pluss at dama har den i alle sine. Så rundt en 25 kar totalt. Aldri noe tull med den sanden....
Jeg ville absolutt gått for den jeg linka så er du tryggest. Det er den sanden jeg tok bilde av som er anerkjent for sand til akvarier. Her er linken og den er billigere også. Ser posen ser anderledes ut enn bildet mitt men art nr stemmer så de har nok bare bytta posetype nylig og ikke oppdatert siden sin, og denne jeg mener er 17 kg og billigere enn den du linket. Samt tar du finere sand enn denne så blir den for fin. Og stol på meg at den sanden med art nr: 17-5425 ikke er grov i det heletatt:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/
De har byttet rundt på både navn og poser i det siste. Men det er bare en som er merket med "passer til akvarier", og den har serienummeret som er nevnt over: 17-5425
Takk for svar folkens.

Btw.er det mulig å kjøpe sand på nettet? Evt fra hvilken butikk?
Rådasand skal være ganske finkornet og passende for coryer. Men jeg kan ikke si 100% helt sikkert her så håper noen andre kan. Nedest på siden her: http://www.aquamanias.no/kategori.php?kategori=197&subkategori=5&subkategori2=64
Etter et raskt søk her inne så anbefales den str:0,4-0,8mm til coryer.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap