Fisker som passer sammen med kirsebærreker i 28l?

Min kjære kampfisk døde etter mange år i går. Nå skal rekene flytte over i 28l, og få god plass. Hva slags fisk kan passe sammen med de?
Inaktiv bruker
Boraras micros Den passer sammen med rekene ellers så kan du jo se her hva som KAN passe. (link)
:-)
Spock
Boraras micros :) Den passer sammen med rekene ellers så kan du jo se her hva som KAN passe. [URLBLOCK1]

Det er ikke alltid at alt passer sammen selv om det står på sidene, men fint å høre hvis noen har hatt gode erfaringer.

Tenkte på guppy... De kunne lyst opp litt i det lille karet. Eller bestille "instant fish" på ebay, og klekke ut noen killi
Jeg hadde tre klovnekilli i en 28 liter sammens med reker. Det gikk bare fint.
Killi på ebay?
Lisa-S
Jeg hadde tre klovnekilli i en 28 liter sammens med reker. Det gikk bare fint. :)

Klekket du Killiene selv?
Kikket på disse på ebay:
Inaktiv bruker
Guppy er ikke lurt, da blir det fort tomt for reker.
men Boraras micros holder seg i midt og overflate, i tillegg er den så liten at den klarer ikke å spise rekene
Nei, disse fikk jeg tropehagen og ta inn til meg. Hadde så mye egg/yngelstell på den tiden med coryer så jeg orket ikke gjøre det selv.
Men lykke til om du velger og gå for den måten.
Killier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn

Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. Moskita-rasbora.
Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker
Sølvi Gullaksen
Killier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn ;) Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. [URLBLOCK1]. Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker :)

Jeg har faktisk en stim på 10 stk moskita rasbora, men disse går i det store karet. Har også 4 stk dvergpansermaller i det karet! Moskitaene er fine!
Spock
Guppy er ikke lurt, da blir det fort tomt for reker. men Boraras micros holder seg i midt og overflate, i tillegg er den så liten at den klarer ikke å spise rekene :)

Har en Boraras stim i det store karet faktisk!
har ikke hatt noe problem med kirsebærreker sammen med guppy
Benny R-J
har ikke hatt noe problem med kirsebærreker sammen med guppy

Hvor mye plass hadde de?
Sølvi Gullaksen
Killier ville jeg vært forsiktig med å ha sammen med reker ,de har som regel stor munn ;) Dvergcoryer er en perfekt fisk sammen med reker ,det samme er fks. [URLBLOCK1]. Denne er bare nydelig i fargen,et flott blikkfang og liten nok til ikke å ta reker :)

Mine klovnekillier rørte aldri rekene sålenge jeg hadde de, og har ikke hørt noe i den retningen fra ny eier heller.

De rasboraene skal jo ha 60 liter. :P
Har endlers og klovnekilli sammen med kirsebær og grønne reker, og det vrimler av reker i alle størrelser ;D
Størrelse på kar?
sissimor
Har endlers og klovnekilli sammen med kirsebær og grønne reker, og det vrimler av reker i alle størrelser ;D

Hvor stort kar har du da?
Har Sakurareker i sammen men Endlers og det har gått bra aå langt. Nå har de ikke ynglet i dette karet ,så er ike sikker på om de lar små rekebabyer være i fred. Men det er jo til å håse ,leser jo at andre får det til.
Endlers finnes det jo mange flotte utgaver av,har selv Japan blue og full red ,flotte fisker som også lyser opp i karet .
Åse Britt Larsen
[QUOTE=sissimor]Har endlers og klovnekilli sammen med kirsebær og grønne reker, og det vrimler av reker i alle størrelser ;D

Hvor stort kar har du da?

Det er ca 35 l tror jeg. Har samme blanding i en 60-liter, og der går det platy-ungdommer også.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap