Sverddrager yngel

Inaktiv bruker
Hei, nå er rugekaret fult av sverddrager yngel.
og jeg lurer på hvordan jeg skal mate dem?
På samme måte som platy og guppy?
Bruker gi dei mat tre til fire ganger om dagen i starten. Så vokse dei fort å slippe være i den kassen lenge.
Inaktiv bruker
oki Deler du det da utover ca 10-12 timer (har tids innstillt lys på plaske dammen)
så hvis jeg mater dem 4 ganger om dagen med ca 3 timer mellomrom og fin knust flak så blir det bra?
Ja trur det blir bra.. Utfordringen er att nettet i den boksen blir stygt, så det er greit få dei ut fra boksen fort.
Kjøper av og til artemia også. Det kan du lange sjølv om du vil det. Du bare søker på artemia her inne så kjem det fram korleis du gjer det.

http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=2763

Inaktiv bruker
Ivar og Tone
Ja trur det blir bra.. Utfordringen er att nettet i den boksen blir stygt, så det er greit få dei ut fra boksen fort.

Jeg hadde dem i en plastrugekar helt til mora var ferdig med og føde, så hadde jeg dem i nettingburet Det plast buret var så skittent.
føler de er tryggere i nettingen enn i plastkaret, etter som det andre plastkaret større sprekker en det finmaska nettingburet
De holder seg sånn at de andre fiskene ikke napper på dem fra utsiden
Inaktiv bruker
Noen sov vet hvor lang tid det tar før yngelen er så store at jeg kan ha dem løs i akvariumet.
Det er MASSE gjemmeplasser.
Gullfiskene er på vei i et annet akvarium når det er klart
Med masse plasser å gjemme seg på trenger du ikkje vente lenge. Mulig noen blir borte, men slik er jo det ellers i naturen også.
Inaktiv bruker
ca 3 uker?
Aner ikkje egentlig. Har gjordt det etter noen dager her. Men no er vi sluttet ta ut. Vart så mange å ta vare på. Syns det er bedre att de tøffeste vokser opp. Lett å selge når det er dei tøffaste som er att.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap