Stor skam!

Inaktiv bruker
jeg skammer meg for å ha kjøpt 2stk. sølvhaier fordi jeg bare har et kar på 60liter men de er jo bere 10 og 9cm så kan jeg ha dem eller må jeg kvitte meg med dem før de blir for store?
Men hvorfor kjøpe seg så store fisk når man vet man har bare 60 liter?
Er det lenge siden du kjøpte dem?hvorfor ikke levere dem tilbake til dyrebutikken du kjøpte dem i? og heller ha fisk som kan trives i en 60 liter.. Hva slags fisk har du fra før?
ja i skammekroken med deg:p
Har selv hatt noen i ein 180 liter som eg kvittet meg med etterhvert fordi følte det var forlite for dem, dem var også små 8-10cm da eg fekk dem.
så nå prøver eg og se det for meg i ein 60liter:p hehe.. dem er jo ganske skvetne og raske i bevegelsene til tider så er nokk i minste laget med 60liter ja
Plussmedlem
Nå jeg hadde sølvhai, så kjøpte jeg de som 6-7cm. Etter halvannet år ca (litt mindre) hadde de vokst ut av karet.

De gikk i en 600 liter......
Inaktiv bruker
huff!! de var ikke billige heller(180kr stk.)

betyr det at jeg må levere dem tilbake da?
Plussmedlem
Men sånn er det faktisk når man ikke tenker, eller ikke vil innse at karet er for lite... men man får seg en lærepenge. Tenk alltid på fiskenes beste! For all del, ikke kjøp noe man overhodet ikke har plass til.
Du har nok bare gjort samme feilen som de fleste andre har gjort; kjøpt fisk man synes er fin. Alle har vi en gang vært nybegynnere og man lærer heldigvis etter hvert

Jeg ville forsøkt og levert fiskene tilbake eller solgt dem.
Helt enig,samtidig kan man jo stille spørsmål om dyreutikken ikke burde prøve å informere litt om hva de selger. Desverre er det jo i mange tilfeller sånn at de ansatte i mange dyrebutikker ikke har noe som helst peiling på akvariefisk eller akvariehold...

Et råd er å sjekke fiskelistene som mange akvariebutikker legger ut på nettet opp mot fiskebasen på akvaforum, sånn at man slipper å komme hjem med fisk som overhodet ikke passer i karet.
Plussmedlem
Gjorde samme feilen selv i mitt første akvarium; en sølvhai i en 54-liter. Ikke bra... den kom oppi et døgn etter at akvariet var startet opp..

Prøv å levere dem tilbake, du, eller selge/gi bort som er nevnt før.
Inaktiv bruker
vil noen av dere kjøpe/få den?
Inaktiv bruker
????
Det er veldig få akvarister som har stort nok akvarium til det. Har du prøvd å levere dem tilbake til butikken?
Inaktiv bruker
ja på en måte jeg har lagd annonse
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap