Filterpumpe plassering

er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg installerer pumpa? plassering osv?

er ny så er takknemlig for svar!
Pumpe
Det står vel hvor stor løftehøyde pumpa har, men normalt sett så skal du vel kunne plassere den i skap under akvariet.
det er et innvendig filter
Ikke egentlig noen viktige ting å tenke på, men noen småtterier som kan være komfortabelt. Jeg pleier å gjemme mine filtere lengst mulig bak i karet så de ikke er så synlige, gjerne nesten helt bakerst på kortveggen også smetter jeg varmekolben bak på langsiden slik at den er gjemt bak pumpa igjen. Om du har fryktelig fin sand på bunnen er det også lurt å passe på at innsug og utblås ikke er så nær bunnen at de virvler opp sanden, men da skal du ha ekstremt fin sand, jeg har aldri hatt problemer med noe slikt.
Tenk på plasseringen av akvariet også. Om ene kortveggen står inntil en sofa (så det blir direkte innsyn fra sofakroken) så er det ikke så pent med en stor svart boks der. Da plasserer du heller den i andre kroken om mulig
Mine filter har jeg glemt litt bak diverse røtter og planter så de ikke blir så synlige.
Utblås opp mot vannskorpen. Slik at det blir bevegelse i den. Da blir det nemlig også oksygen i vannet, og det vil man ha
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap