Tips om planter

Hei

Jeg maser mer jeg.
Er ganske fornøyd med beplantningen i akvariet mitt men ejg synes det blir veldig mye grønt. Skulel gjerne hatt noen planter med litt farge på, gjerne rødlige. Ser jo på bildene av alle de fantastiske medlemsakvariene at det det finnes en rekke slike. Men når jeg er i butikkene rundt om her i Bergen så går det veldig mye i grønt.

Noen som har noen tips om planter med rødlig farge som er lett å holde? Og gjerne hvor jeg kan få tak i dem.
Både Nymphaea lotus (zenkeri) og Ludwigia repens (rubin) er røde planter som er lette å holde etter min erfaring. Ludwigiaen blir rødere dess bedre lys den får og lotusen vil gjerne ha litt gjødsel rundt røttene (tabletter/kuler), men ellers greie planter som gir fargekontrast i akvariet.

De fleste butikker kan bestille spesielle planter for deg så du kan jo høre om din zoobutikk har mulighet til det, eller du kan prøve å legge inn en annonse under rubrikk her øverst på siden og se om noen har avleggere til overs.
http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1104

er fin. akvariekjelleren.no har en del røde planter. har selv en lotus og en sverdplante med rødt i. akkurat bestilt litt fra akvariekjeleren også. Syns det er veldig fint med litt farge i akvariet
Rosanervig er en nydelig grønn og rosa plante. vokser fort og er veldig dekorativ. Trives godt i mitt akvarie. Har bunngjødning. Men du kan jo enkelt bruke stix i akvariet. er bare å kjipe av toppen og sette ned et annet sted så kommer det ny plante fort.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Melgård
Reklame for plussmedlemskap