Finner ikke igjen død fisk. hva nå?

En guppydame som fikk knekk i ryggen og hengende hale etter at hun fikk et kull,
er nå forsvunnet i karet. Karet er 180 liter Vision med orginalfilter/pumpe.
Leste opp og ned her om det beste var og avlive eller og la henne få leve. Veldig delte meninger og teorier om emnet knekk i ryggen skjønte jeg, samt om det beste er og avlive eller ikke. Noe nytt kommet om temaet?

Uansett, jeg valgte og la henne få leve, men i går var hun forsvunnet. På et eller annet tidspunkt da jeg var på jobb døde hun tydeligvis, for nå finner jeg henne ikke igjen. Har lett høyt og lavt, men med en drøss røtter/huler, planter etc., greier jeg ikke å finne henne igjen.

Spørsmålet er om naturen skal gå sin gang, eller om vannet vil forpestes?
Har vel heller ikke noen utpregete åtseletere ellers i karet tror jeg, eller?

Beboere:

Rød kurvciklide, ancistruser, SAE'er, guppyer, neontetraer, kileflekkrasboraer, kardinaltetraer og glødebåndstetraer.

Fant noen gamle tema om emnet, men det gjaldt vel død tetra tror jeg. Guppydama var jo litt større, selv om hun ble veldig avmagret etter fødselen.


Må jeg ut med rubbel og bit i karet, eller går det greit og la dette "ordne" seg selv?
En liten guppy er nok forlengst fortært av de andre fiskene. Ser det er Ancistrus i karet, og de suger i seg sånt på rekordtid. Alt som ramler på bunnen er mat.

Man regner sjelden med å finne igjen død fisk i et kar med sugemaller Med mindre man står og bevitner at fisken dør og feier den opp før den treffer bunnen, da
Takk for kjapt svar!

Da beroliger jeg med at dette ordner/har ordnet seg selv, om jeg da ikke finner igjen noe ved vannbytte nå til lørdag.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil Egelandsdal
Reklame for plussmedlemskap