Sven sitt akvariehus

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om prosjektet mitt.

Har i alle år jeg har drevet med denne hobyen hatt akvarier stablet rundt omkring i huset.
Og i fjor begynte jeg med å importere fisk for salg så da måtte jeg gjøre noe.

Bestemte meg i sommer at siden jeg skal satse hardt på å få inn spennende og billig fisk så må man gjøre ting litt mer proft enn: "Ja jeg har noen spennende fisk her, join meg på soverommet mitt" Tror det vil fungere dårligere enn frimerke sjekkelinja :P

Så på tomta har jeg et utehus eller skur. Kall d hva du vil. 1. etg måler ca 50 kvm med en liten garasje. Så selve akvariedelen blir da på 32 kvm.

Dette er veldig gammelt så var ingenting som var i vater.

Her kommer det noen bilder av fremgangen:
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Nå står d igjen noe småting som å isolere taket, koble til strømmen. Montere ny dør og bytte kledningen.

Akkurat nå har jeg et 1500, 540, 320, 300, 180, 170, 150 og noen andre mindre kar som skal settes opp der. Skal ut og handle noen flere kar sånn at jeg kan gjøre en stor bestilling på første runde.

Mer oppdatering kommer da det skjer mere her
Jeg klarer ikke og se bildene dine.
Veldig spennende. Driver selv med et lignende prosjekt, men i mye mindre skala enn deg.
Ser frem til flere bilder på rommet ditt
Nå kan jeg se bildene. Ser bra ut det her. Gleder meg til og se fortsettelsen.
Må vente med å legge inn vann der til neste år. Rekker ikke alt i år desverre :P

Men i dag skal jeg ut og isolere tak samt sparkle litt. Vil ha alle karene ut dit nå og få startet det opp. Pluss få igjen litt plass i huset mitt :P
[External Image]

Og da var taket isolert med glava og isopor.

Fortsette med småtteri i morgen
knallbra=)
hehe noen grunn til at du tok deg tida til og male dem stokkene røde for og så bygge golv over dem så man ikke såg det uansett?:p
Proxor
knallbra=) hehe noen grunn til at du tok deg tida til og male dem stokkene røde for og så bygge golv over dem så man ikke såg det uansett?:p


Jupp. Da holder dem seg lengre I tilfelle det skulle bli noe fukt eller tull under så har jeg et lag med maling på iallefall.
WoW,ikke ett lite prosjekt du har satt igang her,med det ser jo flott ut!
Lykke til videre.
Animorpher
WoW,ikke ett lite prosjekt du har satt igang her,med det ser jo flott ut! Lykke til videre. ;)


Kunne vært større men får ta noe neste år og :P
Plussmedlem
Følger med! Spennende dette her
Ja Bare gleder meg til jeg er ferdig. Kan hvile meg litt iallefall :P
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Måtte legge på litt ny betong under teppene for gulvet hadde falt sammen.
Nye 720 karet jeg har hentet meg. Første karet på plass.

Lagt til strømmen og justert døra litt i dag. I morgen blir d å rydde ut alt for å klargjøre til maling
Knall bra detta
detta blir bra, flink du.
ønsker deg lykke til i fortsettelsen
Glenn Sæther
detta blir bra, flink du. ønsker deg lykke til i fortsettelsen


Takk takk. Henter kledningen i dag og får begynt på det. Ikke snø her enda så da har man litt tid til :p
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Driver å maler på innsiden og skal i helgen få montert lister og det elektriske. Da er det bare småplukk igjen før alle karene skal inn
Da var 8 av 10 kar kjørt igang i Fiskehuset.

Mangler bare 2 varmekolber før resten er igang. Pluss å flytte ut 1500 literet :p Noe jeg ikke gleder meg mest til :P

Takker. Det er oppe og går mer eller mindre. Skal bare restaurere 1500 literet og få igang de siste karene der så blir det masse fisk
Gleder meg til å se blir spennende å følge med! Hvordan typer fisker blir det?
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap