Siamesisk algeeter (sae)
Jeg kjøpte inn 4 stk SAE for å bli kvitt noen alger jeg hadde fått. Jeg var nøye med å se at jeg fikk SAE og ikke FF. De har gjennomsikige finner på ryggen, og den sorte stripen går helt ut til halefinnen. Når jeg ser på bartene har de kun ett sett med barter (leste at FF har to sett). Det jeg har oppdaget nå er at de går direkte til drap på malleyngelene mine. De dreper dem og spiser dem. Jeg leste at FF kan være aggressive som voksne, så jeg lurer på om det og gjelder SAE eller om jeg har fått feil alikevel. Som sagt har jeg 4 stk, de ble kjøpt samtidig. To av dem er mye større enn de to andre, så jeg lurer på om det er to ulike arter. Det virker som om det er de største som er mest aggressive. Kan det være at de to største er FF og ikke SAE??
Postet 24.10.11 kl 09:41
Postet 24.10.11 kl 11:01
Postet 24.10.11 kl 11:12
Postet 24.10.11 kl 11:20
Endret: 24.10.11 kl 11:21
Postet 24.10.11 kl 14:50
Aggressiv
Uff, nå får jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg i det hele tatt kjøpte meg SAE. Det var i et desperat forsøk på å bli kvitt noen alger. Nå har jeg ikke problemer med alger, og to av mine dvergguramier har dødd på mystisk vis. Mine perlegurami og blå gurami ser ut til å ha det bra, kanskje fordi de er større. Misstenker at det er mine SAE som står bak dette.
Noen som trenger SAE????
Noen som trenger SAE????
Postet 25.10.11 kl 08:25
Postet 25.10.11 kl 12:57
Det kan jo kanskje være forskjellig, men mine gikk direkte til angrep på malle-bebisene. En tøff verden. Nå fanget jeg inn mine SAE, og fikk byttet dem i dyrebutikken (hvor de er kjøpt) i to dverg-guramier. Tipper det blir litt mer harmoni i karet nå Fant forøvrig flere ancistrus-yngel som gjemte seg i blandevekstene, så får håpe noen overlever.
Postet 25.10.11 kl 13:24