Røde mygglarver?

Hvordan får jeg fryste mygglarver til å havne på bunnen til mine corryer? De ligger bare på overflaten.
Tine dei i litt akvarievann så synke dei til bunnen
Jeg tar litt akvariumsvann i en kopp, og legger mygglarvene oppi der 1-2 minutter. Så bruker jeg Q-tips for å plukke dem ut og legge dem i akvariumet
Jeg har latt dem ligge i akvariet i 5 min uten at de synker.
Jeg har også noen tørkede mygglarver. De vil heller ikke synke.
hm når jeg mater med røde mygglarver synker de fort ned til bunn.
coryene mine elsker slike larver
Frysetørkede/tørkede mygglarver flyter alltid, men frosne mygglarver skal synke.
Det har skjedd med en pakke jeg hadde at mygglarvene ikke ville synke, og da kastet jeg den og kjøpte ny i stedet. Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er noe galt med de hvis de flyter, at de kanskje har vært tint og fryst om igjen på et tidspunkt enten i butikken eller på vei hjem derfra....men helt sikker på om dette stemmer er jeg ikke, men de skal synke
Ligger myggisene lenge nok i fryseren, blir de frysetørket der. Spesielt hvis fryseren ikke klarer å holde jevn lav temperatur.
Røde/svarte/hvite
Ikke alle mygglarver synker, men både de røde og de svarte gjør det stort sett. Her er et par bilder av røde og hvite, hvor bilde 2 er tatt noen minutter etter det første. Ettersom jeg har flyteplanter, blir det ganske mye griseri med de hvite.
Takk til Kampfisk ; har selv lagt merke til at en del av de røde ikke synker når de har ligget lenge i fryseren. Får prøve å bruke dem opp litt fortere.
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap