Sykdom i akvariet

hei jeg har soppesyke eller jeg tror det er mest det er hvitprikk , jeg var å tittet innom AQUA Marinias for å se hva de hadde dær å fant medesin mot spessielt hvitprikk, parasitter og bakterier. Produktet her: Esha Exit 20ml

Så da er spørsmåle fungerer det slik det skal ?

jeg har hvert en 10talls ganger på dyrebutikken Tropehagen Zoo å kjøpt alt fra ,medesiner mot alle mulige sykdomer, dessamor osv.. Så hvorfor er det slik at det ikke virker noe av d jeg brukte virket mot sopp på snuten eller rundt munenn på slørhalene mine men de hvite prikkene på halefinnen går ikke bort med de medesinene.
Det kan hende fiskene har hadd sykomen i akvaret en stund uten at jeg selv har lagt merke til det.

Takker for svar
Mulig jeg misforstod, men må spørre; har du virkelig vært og kjøpt medisiner et ti-talls ganger? Og brukt så mange forskjellige medisiner til fiskene dine?
Det er i så fall et under at de lever. Men kanskje jeg misforstod det du skrev litt?
Esha 2000 mot soppinfeksjoner, og Esha exit mot hvitprikk.

Om det er hvitprikk du har, sees dette som masse hvite prikker, nesten som de er " rullet" i sukker, De klemmer også finnene en del.
Esha exit er knall mot dette. Kan være du må kjøre 2 runder med medisinering om de er hardt angrepet.
Det hender også at det henger igjen litt prikker etter behandling, selv om fisken er frisk.
Du kan f.eks ta fisken i en hov, snu den rundt der ett par ganger for så å putte den i karet igjen, om du er usikker på om medisinen har tatt det. Forsvinner de da, er de friskmeldt. Forutsatt at de spiser og oppfører seg normalt da.
Er det sopp du har, må du bruke Esha 2000.
ja åkei kanskje jeg overdrev litt da men det er dessamor og alraond medesin jeg kun har brukt men jeg har skiftet vannen og gentatt ny dose hver gang men nå har jeg ikke gitt dem medesin på lenge men de stresser vedlig mye så hver gang jeg kommer med mat så er det som om de aldri har fått mat rene piraiane men d er vel sikkert fordi slørhaler er veldig glad i mat. men probleme er at de andre fiskene stresser også spessielt den eneste pansermallen jeg har driver å svømmer opp og ned i akvariet.
jeg får vell prøve meg på esha å håper det fungerer bedre en d jeg får kjøpt på dyrebutikken
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap