Klekking? blå eplesnegler

Jeg har aldri hatt eplesnegler som formerer seg før. Nå har jeg 5 eggklaser hengende, fra 2 uker til 2 dager gamle. På det ene bilde ser dere alle, på det andre bilde en av dem jeg tror holder på å klekkes. Hvis de da ikke er råtne eller noe? På Det siste bildet tror jeg at jeg ser en snegl helt på toppen. Er det bare innbilning? Klarer ikke å få et klarere bilde, og for å se etter selv måtte jeg dukke hodet i akvariet.
Jeg ble litt utålmodig, så jeg knakk den som så ferdigst ut. Masse bittesmå levende sneglebabyer!
Nå gjelder det bare å holde liv i dem til våren kommer og de kan selges og sendes... Foreløpig er de bare 1 mm store.
Siden jeg bare har blå eplesnegler lurer jeg på om avkommet også garantert blir blå?
Hvis du bare har blå vil avkommet også bli blå. Gratulerer, de er så søte når de er så bittesmå....
Takk! Og takk til deg som solgte meg foreldrene!
Jeg synes nok de er søtere når jeg ikke trenger forstørrelsesglass for å se dem
Med tre eggklaser ferdig klekka, begynner jeg å innse at det fort kan bli maaange snegler her. Mulig jeg må skille hannen fra hunnene før jeg blir spist ut av huset.
Tarald
Mulig jeg må skille hannen fra hunnene før jeg blir spist ut av huset.

Åh, hvordan gjør man det? Har aldri lært det, jeg
For å skille hannen fra hunnen så ser du først og fremst på snurren. Er den lysere en de andre så er det hannen. De som har mørk snurr er hoene. Men det er ikke alltid det er like sikkert og greit å se, så da kan du legge snegla på ryggen og vente til den løfter opp kroppen og da vil du se på hannen at den har en lang "penis" som ligger bakover på sneglas høyre side. De begynner å utvikle kjønnsorganet sitt fra de er rundt 2 cm og da ser du bare en liten trekant.
1. Det første bildet er av en hoe, der ser du snurren er mørk.
2. Dette er hannen med helt lys snurr.
3. Det siste er av en hanne, du ser den lange tarmen som ligger bakover under skallet. Man kan se det godt når snegla beveger seg i ulike posisjoner.
Snegla har også en liten hvit tapp på sin venstre side , det er pusteorganet.
Her er tre bilder hvor jeg har lagt de på ryggen.
1. Dette er en ung hanne. Du ser bare en liten trekant under skallet.
2. Her ser man godt kjønnsorganet på hannen.
3. Dette er en hoe.
Hvordan se kjønnsforskjell på eplesnegler
De to innleggene skulle stått i en egen tråd på snegle-underforumet med overskriften "Hvordan se kjønnsforskjell på eplesnegler"

Men nå vet jeg at det står her iallefall, da kan jeg linke hit. Sikkert mange som lurer på hvem som er hva av eplesneglene man har.
Ja har fått endel spørsmål om det og bilder av det er lagt ut litt her og der men det er sant som du sier at de skulle vært lagt i sneglebildetråden. Skal gjøre det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap