Blippblopps vanntanker (side 2)

mona o
[QUOTE=Blippblopp]Tror faktisk ikke man trenger en diger lenestol i kjellerstua heller...Sånn når jeg tenker meg om..

Det er jeg ikke enig i! Du må selvfølgelig ha et sted å sitte når du skal studere livet under vann En lenestol er bra.

En LITEN lenestol...
Noen må ha servert sterbaiene kaninpiller.
Nå har de klistret egg igjen!
Men nå gidder jeg ikke plukke de ut. Naturen får gå sin gang.
Jepp!
Og jeg som skulle finne senga tidlig idag.
Blir vel sittende en stund til... bittesmå sytråd-barte-barn er veldig interessant!
Ikke sant! Jeg har kost meg med klekking av perleguramier i kveld, var ganske gøy det også ;D
Wow ! Det var masse bebiser ! Kjempesøte.
Blippblopp
[QUOTE=mona o][QUOTE=Blippblopp]Tror faktisk ikke man trenger en diger lenestol i kjellerstua heller...Sånn når jeg tenker meg om..

Det er jeg ikke enig i! Du må selvfølgelig ha et sted å sitte når du skal studere livet under vann En lenestol er bra.

En LITEN lenestol...


Lenestol mellom de flotteste akvariene er det viktigste du har. Hvordan skal du ellers få sett nok på sky fisker som gjemmer seg om det beveger eg utenfor karet, uten at du får vondt i rygg, nakke og knær?

Gratulerer med yngel! Er så trivelig med slike små, uansett om det er folk eller fisk som får dem


Lenestol mellom de flotteste akvariene er det viktigste du har. Hvordan skal du ellers få sett nok på sky fisker som gjemmer seg om det beveger eg utenfor karet, uten at du får vondt i rygg, nakke og knær?

Gratulerer med yngel! Er så trivelig med slike små, uansett om det er folk eller fisk som får dem


Det var da voldsomt til lenestolmas da! :p
Jeg skal ha LITEN lenestol. DIGER lenestol er ikke nødvendig.

Og nå er det bortimot 100 sterbaiyngel her i huset. Umulig å telle nøyaktig. Passerte 50 i et telleforsøk før alle begynte å svinse rundt. Var fortsatt mange som ikke rakk å bli med i mantallet denne gang.
Eller kanskje de ble redde? Ref:
"...
- Hva er det du rauter for? sa bjellekua.
- Geitekillingen teller meg! rautet kalven.
- Hva er det for noe? sa bjellekua.
- Jeg teller, sa geitekillingen. - Jeg har lært å telle til ti, jeg gjør bare sånn: Jeg er én, kalven to, kua tre, 1-2-3.
- Å, nå telte han deg også! rautet kalven.
Og da bjellekua skjønte det, ble den sint.
..."
Har lånt meg et makro-objektiv, Canon EF-S 60mm. Vurderer å kjøpe et selv. Fikk tatt noen prøvebilder. Ser ut til å funke bra. Prøver med stativ senere.


Fra selskapskaret:

[External Image]

[External Image]

[External Image]



Malawitanken:

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]



Og et par Goldenyngel:

[External Image]
Virkelig flotte bilder Blippblopp! Og gratulerer med alle ynglene; de gleder jeg meg til å se flere bilder av, så da trenger du jo et skikkelig macro-objektiv...

Må si at historien om geitekillingen virkelig bringer fram barndomsminner du ;D
Da har jeg sendt avgårde en bestilling til Aquaristikshop.
Trenger et innvendig filter til 105-literen jeg kjøpte av Terje Tropefisk. Og når man først bestiller noe så kan man jo slenge med litt ekstra ting og tang:

EHEIM Interal Filter biopower 240
(Har god erfaring med disse. Har to av mindre utgave)

NaupliStar Artemia Eggs 100 ml
(Prøver denne. Storboks blir LITT for mye...)

JBL Novo Malawi 1000 ml
(Hovedforet jeg bruker til Malawiene, god erfaring)

AQUAEL Easy-Heater
(God erfaring med denne også. Liten, anonym, lett justerbar)

Fish Net rough 20 cm
Fish Net rough 10 cm
(Hover får man aldri for mange av...)

TetraTec GS 45 Glass scraper

TetraTec Replacement blades for GS 45

EHEIM Wide jet outlet nozzle for InstallationSet
(For å få litt mer fres i utblåset fra en Eheim 2224 jeg har i selskapskaret)

Easy-Life EasyCarbo
Nytt kar i hus!
Ble ikke et helt nytt akvastabil, men et brukt et. Og litt mindre enn opprinnelig planlagt:

Svart 325-liter Akvastabil Effectline med heldekkende lystopp og porsabord.
Fikk også med en Eheim 2026 og varmekolbe. Disse går rett inn i akvarie-ting-og-tang-lageret. Har bedre utstyr stående klart.

Planen er nå:
1. Lekkasjetest og rengjøring
2. Flytte alle Malawier til mellomlagringskar.
3. Tømme dagens Malawikar
4. Flytte samme kar til andre sida av rommet.
5. Plassere ny 325-liter der det gamle sto.
6. Montere BTN bakgrunnsmoduler.
7. Sette på plass filter, varme, pumpe osv.
8. Fylle sand, vann, stein
9. La fiskene flytte inn.

Rekker jeg dette iløpet av helga da?
Sterbaibarna lever i beste velgående. De voksne klistrer egg fortsatt, ca annenhver dag. Hvor lenge holder de på?

En liten filmsnutt fra i kveld. Rett etter foring med avskallet artemia:

<embed src="http://www.youtube.com/v/P-JHtECU8xQ?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="254" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
For en vidunderlig video ;D
Det var noen bedårende "synåler" du hadde svømmendes rundt der,nesten så man blir verpesyk selv...Etter fiskeyngel,vel og merke!
Animorpher
Det var noen bedårende "synåler" du hadde svømmendes rundt der,nesten så man blir verpesyk selv...Etter fiskeyngel,vel og merke! ;)




Det går mot den tiden av året vi bruker mer tid innendørs Animorpher. Og det er vel kanskje tiden vi legger opp til mer verping, for både folk og fisk, hehe. En god varm armkrok er ikke å forakte når en legger seg i en litt kald seng.....

Som regel er det også tid for å legge tilrette for oppdrett og yngelpleie. Blir liksom ikke så mye tid til det sommerstid.

Cory sterbaiene har også klekket her Blippblopp og når jeg kom hjem etter et par dager på klubbleder konferanse på torsdag var det nye 30-40 sterbai egg å plukke ut. Disse klekker vel nå i helgen.

Har hatt et lite frafall på accara ynglene, mens det ser bra ut prosjektet mitt med mine apistogramma borellii. Fortsatt mye yngel i yngelkaret

bilde 1. A. Borellii yngel
bilde 2. Foring av røde mygglarver hos A. Barlowi (bilde av den største hua)
bilde 3. A. Borelli hannen
Akvariumhelg!
Dvs rot... Men det blir nok bra til slutt.

[External Image]

325-literen nærmest døra skal på plass der sølvkaret (Malawi) står.
Malawiene får et korttidsopphold i karet helt til venstre under flytteprosessen.
Skal pumpe vann fra sølvkaret over i korttidskaret. Flytter så filter og fisk rett over.

Det må vel være en knakende god plan?
Flotte fisker LOFFA!
Skulle gjerne hatt noen Apistoer jeg også... Men må nok begrense meg litt...
Om en kun skal ha apistogramma i et av sine kar, er det et lite h...... å velge i det utvalget som finnes i butikk og privat, samt det som selges på auksjoner. Det finnes så mange utrolig flotte apistos at det er valgets kval. 3 av mine apistotyper som forøvrig er viltfangede alle sammen, og som er av mine favoritter er sp "oregon", cf borellii og barlowi. Spesielt er borellii hannen et syn for gudene med sin farge prakt, hovesaklig blå og gul.

Apistogramma nijsseni er også en favoritt, men disse tror jeg er drettet. Har av disse en gruppe på 2 hanner og 3 huer. Huene her er av di aller flotteste apisto huene som finnes.

Corydoras sterbaiene har lagt noen egg i dag også. Kunne følge den ene hua med to egg mellom finnene i over 15 minutter før hun endelig fant en "grei" plass å legge di i fra seg. Snakk om å være treg!!!

Ellers fått gjort om litt i akvariekjellern i dag og vannbytter på en del av karene. Resten får jeg ordne i morgen. Den nye 250L har jeg endelig fått fylt med sand, som jeg fikk kjøpt på biltema på vei hjem fra jobb i går

Måtte også gjøre i stand et yngelkar til coryene i dag. Det ble det plass til helt til høyre i reolen nede. Bilder følger
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap