Er dette munnsopp?

Hei jeg er ganske nybegynner! håper noen kan hjelpe..
Har et akvarie på 112 l som det har vært fisk i i ca 2 mndr(etter innkjøring)
Dette den største av mine 2 perleguramier (ca 5 cm) Kjøpte disse samt to små gullguramier (de gikk også i samme akvarium på butikken) for en ukes tid siden, brukte god tid på utslipp i akvariet men grunnet lang vei var de i posen i ca 3-4 timer..
Nå synes jeg perlene og kanskje? den ene gullen, ser så lyse ut rundt munnen, akkurat på leppene som om det sku være leppestift:/ Serlig den på bildet. Skal de være sånn??? Hva gjør jeg?? skifte masse vann? medisin?

Har også en neontetra stim,kampfisk og maller, disse ser helt fine ut. Alle fiskene spiser, men perlene er ikke fullt så grådige og ivrige som resten. Oppførsel ellers virker normalt for nye fisk, de har finni seg godt til rette, ser seg rundt i karet, bruker munnen til å "pirke" på plantene og hele akvariet virker fredelig. (alle guramiene skal være hunner)
Har en ph på 7,5 andre tester har jeg desverre ikke nå. Skifter ca 30% vann i uken, og når jeg tillsetter nytt vann tar jeg kaldtvann, men koker en liter i vannkokeren som jeg blander i kanna før jeg heller vannet i karet for at de ikke skal få temperatur sjokk. Tempen i karet er på ca 23 grader i det hjørnet som er lengst unna varmekolben(som forøvrig står på 25 grader)
pumen er en slik innvendig som fulgte med akvariet (aqael fan 2 pluss 450l/h)
har forsiktig renset filteret en gang(for ca 3 uker siden) i et bøtte med akv.vann for å fjerne endel plante grums.
da kommer jeg ikke på mere info å gi, har etter å ha strevd en time klart å ta dette bildet, tror det er beste jeg får til gitt!
Takknemmelig for svar
*bump*
Lurer fremdeles..
Situasjonen i akv. er helt uforandret. Vurderer å bestille medisinen som heter esha 2000 på webzoo, men var jammen dyr porto! er d billigere å bare dra i en butikk?
Er det dumt å medisinere når jeg ikke er helt sikker?
tåler sneglen fiskemedisin?
Send en epost til webzoo så ordner det seg nok med fraktpris.
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap