Er denne filter/pumpa god nokk?

Inaktiv bruker
Da jeg fikk dette akvariet fulgte det med ei gammel møkkpumpe (filter).
I natt begynte den å dure og vibrere.
Ikke er den borti glass eller varmekolbe, men, den durer som gammal Erik på en traktor.
Lite futt er det også i den.

Jeg vet heller ikke hvordan type Eheim filter/pumpe det er. (Hvis jeg nå bestemmer meg for å ikke kjøpe ny)
Har tenkt litt på det å kanskje jeg skulle investere i ei bedre å nyere filter/pumpe?
Er DET et Eheim filter??? I så fall har jeg aldri sett det før, den må være av en utgammal modell...?

Høres definitivt ut som du har mye vannbytter og kjøp av nytt filter foran deg...
Hvilken akvariestørrelse skal du ha filter til? Innvendige filtere har generelt mye mindre kapasitet enn utvendige. Har du vurdert utvendig filter? Laaaange intervaller mellom rens og lydløs drift
Inaktiv bruker
Det er vell det jeg frykter, at det er et fossil.
Begynte i går med innkjøring av akvarium. Det er bare 70L
skal bli ynglekar.
Men hvis jeg kjøper et Ehemi filter, som filtermaterialet passer i, kan ikke det går bra?

Jeg har et utvendig filter stående på loftet, men det tar 500Lh
Tror det heter noe som Tetratec EX noe noe :P
Har ikke det Tetra filteret justerbar vannsirkulasjon? Det har f.eks. Eheim Pro 2224. Man kan justere ned sirkulasjonen til et passende nivå, så det ikke blir "storm i et vannglass".

Jeg har brukt 2224 til 85 liter osv.

Inaktiv bruker
Det filteret som er i nå har ingen justering.
Tetra filteret har justering. Men tror det er for kraftig.
Jeg skal se om jeg kommer meg opp å få henta det, hvis jeg finner det i rotet.
Men da blir det jo mer innkjøring? Eller?
mona o
Er DET et Eheim filter??? I så fall har jeg aldri sett det før, den må være av en utgammal modell...?


Jeg har sett mange av de der i akvarieklubben i Trondheim. Det er vist forgjengeren til de firkantede innvendigfilterene. Vistnok er både de gamle og de "halv-gamle" innvendige pumpene fra Eheim kjempegode og fungerer i all evighet, men alle ting går vel i stykker tilslutt.
Inaktiv bruker
Denne har jo da stått på et loft i 4-5 år som jeg forstod. :P
Den var ikke rensa eller noe før den ble satt opp, Filtermaterialet som var der, var nesten gådt helt i oppløsning.
Inaktiv bruker
Det var vist ikke Tetra sitt filter men noe som heter Rena Filstar Xp :P
Inaktiv bruker
Dette ble vell det man kaller for OVERKILL :P heheh
Tror heller jeg investerer i noe søtt innvendig noe...
God sirkulasjon å vannet blir reint, MEN, den durer å rister bråker å suger opp mesteparten av vannet før den spytter det ut igjen :P
Står at den er beregna til For 75 Gallon Aquarium.
Inaktiv bruker
Man ser jo at dette ble for heftig.
Inaktiv bruker
Da er det bar å sette seg ned å finne ut hvordan filter man skal kjøpe
Jeg har aldri hatt eheim. Jeg har tetratec og er veldig fornøyd med det. Men helt ærlig så er ikke filter min sak. Men det var enkelt å sette opp. Enkelt å justere på. Enklet og rense. Syns i allefall jeg. Og ikke så altfor dyre.
Tilfeldig bekjentskap
© Are Gjerde
Reklame for plussmedlemskap