Reker og reingjøring

HeI

Eg venter nye reker i løpet av noen dager og nå har eg flytta de gamle rekene i ett annet kar så det eg lurer på er att eg syntes det det er litt grumsete på bånn så lurte på om hvis eg tek litt vann fra akvariet og skyller den steinen og gruseni ei bøtte og har det oppi igjen så skulle det vel være samme verdiene i vannet alikavel ?

Eller skal eg bare la det være som det er?
Slamsuging kan være greit å gjøre en gang i blant, hvis filteret ikke tar slammet på bunnen. Har du forsøkt å slamsuge?

Ikke begynn å ta ut alt og "vaske" det. Folk tror akvariet skal være rent som et kjøkken, men det skal det absolutt ikke Det er masse nyttige bakterier i et bunnlag, som er med på å holde akvariet i biologisk balanse. Reker spiser også av den såkalte biofilmen som vokser på alt inventar i akvariet, usynlige små alger og mikroorganismer som holder til på overflaten av bunnlaget, planter og stein.
Det ødelegger man ved å ta opp alt og begynne og rengjøre. Så ikke gjør det

Hva slags filter har du i akvariet og hvor stort er akvariet?
mona o
Slamsuging kan være greit å gjøre en gang i blant, hvis filteret ikke tar slammet på bunnen. Har du forsøkt å slamsuge? Ikke begynn å ta ut alt og "vaske" det. Folk tror akvariet skal være rent som et kjøkken, men det skal det absolutt ikke :) Det er masse nyttige bakterier i et bunnlag, som er med på å holde akvariet i biologisk balanse. Reker spiser også av den såkalte biofilmen som vokser på alt inventar i akvariet, usynlige små alger og mikroorganismer som holder til på overflaten av bunnlaget, planter og stein. Det ødelegger man ved å ta opp alt og begynne og rengjøre. Så ikke gjør det :) Hva slags filter har du i akvariet og hvor stort er akvariet?

Det er Biolgisk
Kjærsti Haugen
[QUOTE=mona o]Slamsuging kan være greit å gjøre en gang i blant, hvis filteret ikke tar slammet på bunnen. Har du forsøkt å slamsuge? Ikke begynn å ta ut alt og "vaske" det. Folk tror akvariet skal være rent som et kjøkken, men det skal det absolutt ikke :) Det er masse nyttige bakterier i et bunnlag, som er med på å holde akvariet i biologisk balanse. Reker spiser også av den såkalte biofilmen som vokser på alt inventar i akvariet, usynlige små alger og mikroorganismer som holder til på overflaten av bunnlaget, planter og stein. Det ødelegger man ved å ta opp alt og begynne og rengjøre. Så ikke gjør det :) Hva slags filter har du i akvariet og hvor stort er akvariet?

Det er Biolgisk det er 20l
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap