Hvilke lysrør

Jeg har tenkt å skifte ut lysrørene i ett av akvariene, og er usikker på hva jeg skal velge. Det jeg har er 24 w t5 belysning. Har helt ærlig svak kunnskap om hva som er best. Tips fra dere som kan dette
Woouw, ikke less meg ned med svar da er dere snill
Kan svare deg. Men er desverre like noldus som deg på dette området. Jeg har et lysrør som gir rød farge. Thats it.
Vet mange foretrekker Lifeglo fra Hagen; naturtro farge og god plantevekst...
Eg bruker Osram sine T5 24W HO , lysfarge 865, 965 (6500 Kelvin) eller 880 (8000 Kelvin).
Jeg har T5 lys i en 250 liter og bruker D&D [External Image] som har 6000 Kelvin, og er veldig fornøyd. Det gir et fint dagslys.

Skal bytte i malawi karet, og plantevekst her er jo nesten som å prøve å gro noe i Sahara De raserer jo alt som er uansett hvor mye broccoli,squash, og vegi pellets jeg gir de Skulle jeg da velge kun dagslys versjonen av denne ?
Du har allerede fått gode svar fra erfarne akvarister, jeg sniker meg innpå med litt lesestoff som i allefall økte min forståelse litt før jeg valgte sånn omtrent det samme som de som allerede har svart. Malawikar er jo som du sier en helt egen historie, det er kanskje mer enn en grunn til at mange er planteløse...

Frank Angells produktomtale av Hagen lysrør

Søk på lysrør malawi

Kanskje du finner mer spesifikk Malawi-informasjon i noen av de svarene?
Hjertelig takk Jeg tar meg selv i å glemme søkefunksjonen noen ganger (hele tiden )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap