Nytt 20 l yngelkar

Hei,legger denne tråden her på nybegynner siden jeg er det,har fått noen Limia yngel og da måtte jeg kjøpe yngelkar,kunne godt for litt billigere metoden med bare en boks fra biltema men har ikke så stor leilighet så akvariumene står i stua og da ville jeg og dama har noe pent,kom frem til Aquel sitt 20 liters,håper dette er bra nok for yngel,men kjøpte sand fra biltema og lurte på om jeg må vaske dette før jeg slenger det oppi,tenkte og ta en kvikkstart og låne noen bakterier fra selskapakvariet,vis jeg gjør det må jeg likevel vente en uke før og kaste yngla oppi?

Kunne trengt svar litt fort da jeg holder på og sette dette kare nå
sanden kan du vaske for å være sikker. Eg har brukt akvarievann fra et annet akvarie og hadde fisk oppi etter et par dager å det gikk fint. Er litt usikker på yngelen men tror det skal gå bra.
Da vaska jeg sanden,men syns det ble gromsette alikevel,tok ca 15 liter fra selskaps akvarie og kvikkstart på filter med filter gugge.Tok noen bilder for jeg lurer på om vis noe skal skje med pumpa så ikke vanne kommer opp igjenom den lufte tuten jeg har tatt bilde av? litt lite sand kanskje eller hva tror dere? plantene skal flyttes på.
Du kan godt fylle akvariet litt mer opp, ja. Og ta av potta på plantene før du planter dem. De skal ikke stå i den steinvatten og potta.
Kanskje jeg forklarte meg litt dårlig ista ang den lufteventil eller hva man skal kalle det,vis det skjer noe med pumpe kan det hande att det kommer vann igjenom den slik att det kommer vann på gulve?

hadde litt dårlig tid ista så jeg bare slang plantene oppi,skal plantes bedre
Lurer enda ang luftventilen men får sikkert svar ang det tenker jeg,men nok om det,føste spm tenkte jeg skulle gå til pumpa om noen har kjennskap til denne,syns det er for mye kraft i den så lurte om det gikk ann og strupe den men alikevel være bra nok for fisk,reker,yngel men hu på dyebutikken sa att jeg ikke behøvde den lufteventilen pga det var bra nok med god sirkulasjon i vanne,stemmer dette?neste spm er varmekolba,den er ikke justerbar men den er på 10watt,veldig kjedelig om den steiker eller frysern til is,noen som har dette akvariumet som kunne kommentere dette?

Tok noen nye bilder,det ble bra oppi akvariumet men det er noe som mangler ang plantene eller kanskje det er plassering,litt for mye planter på ett sted men klarer ikke sette fingern helt på det for att det skal bli 110% bra,tenkte kanskje att det hadde gjort seg med noen planter som kan minne med om ett siv der yngel kan gjemme seg om jeg må hive oppi en eller noe gravide hanner?
Inaktiv bruker
Den er fult mulig å strupe, du må bare vir lett på den, så stiller du ned trykket på selve pumpa, Har akkurat samme selv.
Men den "puttrer" litt når du har justert den helt ned så de kommer bare litt luft.
justere på selve pumpa eller den luftventilen som jeg kaller det? akkurat nå så står pumpa med fult åpent spjeld om du skjønner,men andre ord mindre motstand og mindre trykk og luftventilen på det laveste,men det kommer jo litt ann på om man har pumpa i helt vannflata eller lenger mot bån,får vis den står så langt ned som mulig så trenger den mere trykk for og få vannskorpa til og bevege seg ikke sant? hu på dyrebutikken sa også att jeg trengte ikke lufventilen på siden så lite akvarium att det var nok med resirkulering i vanne.Lurer også på om du plages med mye bobler på glasset?
Inaktiv bruker
Hvis du flytte opp og ned på den "rugglete" delen på selve pumpa så justerer du strømmen.
Hvis du vrir på luftslangen, den svarte tutten utpå der så justerer du hvor mye luft den suger tilseg å blåser ut.

Boblene på glasset forsvant etter 3 dager nå er det ingen bobbler på glasset.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap