Gjett fisken

Inaktiv bruker
Tenkte vi skulle ha en "lek" Gjett fisken, Vi legger ut bilde av fisk.
De kan være fra overalt. Både Norsk å Asiatisk osv.

Personen over deg legger ut et bilde av en fisk, når det er bestemt hvilken fisk det er så legges det ut nytt bilde.
Det er viktig at du vet svaret selv.

(kan også vere andre vanndyr)

Da begynner vi.

Hvilken fisk er dette?
[External Image]
Inaktiv bruker
Rita Revestrek
Ulke (Myoxocephalus scorpius)?

jepp også kalt fesshompa.
[External Image]
Sølvkveite (Trachipterus arcticus)?
Da er det bare å gjette.
[External Image]
Inaktiv bruker
Det må være en vanlig Sei :P
Pollachius virens

Mulig oppdrett.
Nei det er en sjøfisk. Ingen oppdrett. Faktisk vi måtte slå opp denne fisken får å være sikre. Legger ved bilde av munnen. Bare det er et hint

[External Image]
Spock
Det må være en vanlig Sei :P [B]Pollachius virens[/B] Mulig oppdrett.

DET er en sei

[External Image]
Inaktiv bruker
Det der e en Hvitting,eller på sørnorsk Bleike
Seien jeg tok var på 7 kg. Men denne fisken er ikke løst enda.
Lange er ikke et dårlig forslag. Denne har en lang gattfinne. Min far og jeg trodde det var en kryssning mellom lange og brosme. Den sorte mørke munnen er et hint. I et fiske mottak så ville vi fått ca 1000 kr kilo. Meget god matfisk.

Vi fikk den på bunn med en pir på pilken.

[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Her nord kaller vi den for Hvitting. Min far så på den å sa dette kan du.
Han har vert fisker i 45år. ;P

Hva med denne da?

[External Image]
synodontis multipunctatus

En annen fra samme sjø:

Jarle F
Seien jeg tok var på 7 kg. Men denne fisken er ikke løst enda. Lange er ikke et dårlig forslag. Denne har en lang gattfinne. Min far og jeg trodde det var en kryssning mellom lange og brosme. Den sorte mørke munnen er et hint. I et fiske mottak så ville vi fått ca 1000 kr kilo. Meget god matfisk. Vi fikk den på bunn med en pir på pilken.

Vil påstå Lysing?
Hvitting har overbitt, så den tror jeg er feil, uavhengig av hvor lenge folk har fisket Denne beskrivelsen av Lysing passer utseende på din fisk syntes jeg; Lysing (Merluccius merluccius) er en torskefisk. Lysingen er helt svart inne i munnen– derfor kalles den ofte for svartkjeft. Hodet er smalt med lang underbitt kjeve som er fylt med store krumme tenner. Lysing er også kjennt som en meget god matfisk.
Den med tennene er nok en lysing som brukern over nevner. En ufisk av de sjeldne. Men kan i det minste brukes til fiskekaker.
Da tar vi en ny en
[External Image]
Inaktiv bruker
Dette må være en makrellart eller noe tunfisk lignende.
Men den mangler liksom noe til å vere det. :/ Hm, tenker litt harr men nei.
Inaktiv bruker
Stripet Pelamide? :P
Det er en makrell art ja. Fisket i nærheten av Bergen
Første gang jeg har sett en slik. Mønsteret er litt borte siden den var i båten en god stund. Veldig taggete hale parti.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap