Få tak i corydoras?

Går det ann å bestille og få corydoras i posten? Hvilke internett sider har dette?

Inaktiv bruker
Er det ikke bare å gå inn på Tam Lade/valentin lyst eller noe sånnt å få dem til og bestille? Så har du større sjanse for at de du får overlever. Det ville jeg gjort hadde jeg fortsatt bodd i Trondheim.
Finnes sikkert de som sender i posten men det er risikabelt på denne tiden av året.
Plussmedlem
Nei, ikke bestill Corydoras i posten! De tåler det veldig dårlig.
Nå har jeg generelt dårlig erfaring med akvarie butikker. Mye dårlig oppdrett der + at fiskene er overpriset. Derfor tenkte jeg noen visste om noen oppdrettere/ butikker som har spesialisert seg på corydoras og kan sende pr post.
valtam
Derfor tenkte jeg noen visste om noen oppdrettere/ butikker som har spesialisert seg på corydoras og kan sende pr post.

Det er pr i dag ingen som har "spesialisert" seg på dette, rett og slett fordi det er et taps-prosjekt. Corydoras takler generelt sending veldig, veldig dårlig, og de dør i hopetall. Man må regne med stor svinn. Og hvem gidder vel det? Å tape så mye penger altså?

Jeg har forsøkt via et par nettbutikker som tidligere sendte Corydoras, men det var utrolig deprimerende. Å åpne fiskekasser og poser der det fløt av døde fisker var bare utrolig trist. 80% av Corydorasene døde alltid under sending eller rett etter. Hva er vitsen da? Og hvem skal ta den økonomiske belastningen? Ingen butikker gidder å tape så mye penger i lengden, så derfor er de to jeg brukte sluttet å sende fisk. Og jeg skjønner dem godt - det var bare trist og unøvendig at så mange fine Corydoras skulle dø.

Skal du kjøpe Corydoras langveis fra; reis og hent dem selv! Planlegg godt god tid i forveien og legg turen innom flere steder i samme distrikt, så får du med deg mest mulig på turen.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap