- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kar med røde reker
Kar med røde reker
Postet 05.11.11 kl 18:06
Inaktiv bruker
du kan ha flere røde reker ;D
Eller Amanoreker Eller Blå tiger reker :P
Eller Amanoreker Eller Blå tiger reker :P
Postet 05.11.11 kl 18:10
Postet 05.11.11 kl 18:12
Inaktiv bruker
Hva med Pygmepansermaller? Utrolig søte å sjarmerende
Postet 05.11.11 kl 18:18
lille74jeg tenkte helst på noe fisk jeg da...... vurderer å kjøpte noen galaxy rasboras.....
De spiser reker...og iallefall rekeyngel står høyt på menyen!
De eneste fiskene jeg kan komme på som ikke aktivt jakter på rekeyngel, er maller. Av maller passer vel Corydoras best i et såpass lite akvarium. L-maller blir fort for store, men mange av Corydorasene er små nok til det karet du har.
En stim med C. pygmeaus for eksempel, kan du har riktig mange av, siden de i voksen størrelse kun blir 3 cm
Postet 05.11.11 kl 18:23
Du kan fint ha Danio margaritatus/Stjernedanio sammen med reker i et slikt kar.
Postet 05.11.11 kl 18:28
Postet 05.11.11 kl 18:29
mona o[QUOTE=Lars Jamne]Du kan fint ha [URLBLOCK1] sammen med reker i et slikt kar.
Påstår du at de ikke spiser rekenes yngel...???
spiser de reker?
det er de som i butikk ofte kalles galaxy rasboras.
det er litt kjedelig og ha bare reker i karet så jeg tenkte på noe....kansje det bare blir no små maller....
Postet 05.11.11 kl 18:34
Postet 05.11.11 kl 18:44
Stjernedanione har veldig liten munn så det er nok ikke mye som forsvinner av rekeyngel. Har denne mixen selv, 30-40 Stjernedanio sammen med Sakurareker i en 100l og både rekene og Stjernedanioene formerer seg. Jo, den går vel som Galaxy Rasbora noensteder.
Ellers i karet går det Corydoras habrosus, Corydoras panda, Dvergtannkarper og noen grenmaller.... Kun grenmallene som ikke har formert seg her enda.
Uansett, jwg har personlig god erfaring med denne miksen. Har overflod av Sakurareker nå så de flyttes til andre kar om dagene....
Ellers i karet går det Corydoras habrosus, Corydoras panda, Dvergtannkarper og noen grenmaller.... Kun grenmallene som ikke har formert seg her enda.
Uansett, jwg har personlig god erfaring med denne miksen. Har overflod av Sakurareker nå så de flyttes til andre kar om dagene....
Postet 05.11.11 kl 19:13