Kan noen hjelpe meg med denne mallen?

For en en månedes tid siden kjøpte kjæresten seg et nytt akvarie (brukt), det fulgte med div fisker og noen maller som han ikke viste hva var.
Akvarie ble tømt når vi var der og han klarte ikke fange alle mallene, så det ble værende noe vann i karet når det ble flyttet hit.

Så kommer det jeg trenger hjelp med, i sta så jeg en malle jeg ikke kan huske å ha sett før, den er svart med noen gråaktige flekker som er på store deler av kroppen.
Noen som har en idee om hvordan malle det kan være?

Jeg er veldig redd for at det kanskje ikke er en malletype som er sånn, men at det kan være sykdom i vannet

har MASSE ancistrus yngler der fra eget oppdrett som kom ut av hula for 1-2 uker siden og alle virker friske å fine ca 100 stk, så det er vel et godt tegn i forhold til sykdom?

Har også gule eplesnegler i karet, men den ene fant jeg død i sta, derfor jeg er redd for sykdom..

(ganske ny i akvarie hobbyen) så håper veldig på at noen kan hjelpe meg

Bildet er av den malla jeg ikke vet hva er

Det ser ut som at det er en ancistrus du har på bildet.
Vanlig ancistrus?
Har en drøss av ancistrus, men ingen av dem ser sånn ut ;P hehe
Det kan godt være kamuflasje. Da disse fiskene ofte forandrer farge etter omgivelsene.
Har du lagt merke til noe krangel eller lignede?
Platene på fisken er vel til stede bare en annen farge?
Thomas Wiborg
Det kan godt være kamuflasje. Da disse fiskene ofte forandrer farge etter omgivelsene. Har du lagt merke til noe krangel eller lignede? Platene på fisken er vel til stede bare en annen farge?

Den er veldig lik de andre ancistrusene vi har, er bare de fargeflekkene som skiller seg fra de andre. Men den kan ligne litt på den ene voksne jenta vi har, bare at den lille som er på bilde har mye mer sånn grå lignende farge.
Om fisken er aktiv, spiser og virker i god form bør du ikke ha noe å bekymre deg for.
Som sagt, om fargen varierer er det stor sannsynlighet for kamuflasje. Er fargen fast kan det godt mulig være genetisk bestemt.
Thomas Wiborg
Om fisken er aktiv, spiser og virker i god form bør du ikke ha noe å bekymre deg for. Som sagt, om fargen varierer er det stor sannsynlighet for kamuflasje. Er fargen fast kan det godt mulig være genetisk bestemt.

Okei, tusen takk for svar

Men en annen ting, jeg har utroli mange ancistrus yngel som jeg tenkte å flytte over til en 18 L, har klart å fange 50 med håv og prøvd "flaskefelle" uten hell, vet du om noen andre type feller som jeg kan lage for å fange dem? Hehe er ikke så lett å fange de små med håv :P (vil tro det er Værtfall 50 til oppi der som må fanges)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap