Hjelp:trenger nyklekt artemia til scalare yngel.

Så i dag at et av mine viltfanget Pterophyllum Scalare par har frittsvømmende yngel.
yngel er ca.2mm store.Jeg trenger derfor nyklekt Artemia.Er det noen i Bærum som kunne vært behjelpelig med litt nyklekt artemia?
Jeg tror det er vanlig å klekke selv, siden du trenger det daglig. Det er også mulig å kjøpe ferdigklekte egg i konserveringsmiddel som selges i dyrebutikker, disse holder ca 3 uker i kjøleskapet. Lykke til!
Ramirezi
Er det noen i Bærum som kunne vært behjelpelig med litt nyklekt artemia?

Du trenger mye artemia, nok til å fôre et helt kull glupske scalareyngel fire-fem ganger daglig, og artemiaegg er ikke gratis

Dette må du jo lære hvis du har tenkt å fostre dem opp. Du må jo klekke det selv. Er bare å sette i gang! Les denne tråden med tekst og bilder, så ser du hvordan det gjøres.


Du nevner ikke noe om at du har scalarene i arts-kar...? Har du dem i et selskaps-kar, vil yngelen omtrent garantert vil forsvinne i løpet av et par dager. Unntatt hvis det bare er maller ellers i karet, da.
mona o
[QUOTE=Ramirezi]Er det noen i Bærum som kunne vært behjelpelig med litt nyklekt artemia?

Du trenger mye artemia, nok til å fôre et helt kull glupske scalareyngel fire-fem ganger daglig, og artemiaegg er ikke gratis

Dette må du jo lære hvis du har tenkt å fostre dem opp. Du må jo klekke det selv. Er bare å sette i gang! Les denne tråden med tekst og bilder, så ser du hvordan det gjøres.


Du nevner ikke noe om at du har scalarene i arts-kar...? Har du dem i et selskaps-kar, vil yngelen omtrent garantert vil forsvinne i løpet av et par dager. Unntatt hvis det bare er maller ellers i karet, da.

Har satt igang,og gjorde det med en gang jeg så yngelen.men trengte ferdig klekket inntil klekkingen her har begynt.
Regner med at det skjer i løpet av kvelden.
De går nå i et sør amerikansk biotop kar,sammen med annen fisk,så det er mest sannsynlig at de forsvinner ja.Parret som har dem effektivt holder unna all annen fisk,så det kan hende noen overlever.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap