Sand fra biltema

tenkte og kjøpe denn sanden fra biltema. er denn bare sort? kunne tenkt meg lys. noen som vet hvor eg får tak i det? og hvordan vasker dere denn fine sanden før dere bruker denn? hvilken størrelse? 0,1–0,7 mm eller 0,2–1,0 mm?
kann eg finne sann fra elva? hvordan gjøre ren denn før bruk?
sanden fra biltema er da lys og ikke sort.
vasker den ved og helle oppi ei bøtte og fylle vann i og røre rundt i sanden med handa og tømme ut skittent vann og forsette slik til vannet tilslutt er klart.
ok. mener vi denn samme da tro?? denn ser svart ut på bilde. denn til sement, fuge og pussebruk. 0.1-0,7 eller denn litt større? trenger eg ikke koke denn? om en finner grus ved elva må eg koke denn eller er det nokk og bare vaske denn godt?
Sanden fra biltema kommer kun i lys farge. Det er dessuten bare en type du kan bruke, og det er den med varenr 17-5425.
Kan forresten kun kjøpes på Biltema butikker.

Jeg har aldri vasket biltemasanden før jeg har hatt den i mine kar, det er nok og helle den forsiktig i og ikke hvirvle opp vannet når du fyller på, så støver den minimalt.

Legger ved et bilde av et kar med biltemasand så kan du se hvordan den ser ut.


[External Image]
Det står grovkornet på sekken. Artikkelnr. 175425
Er ikke nødvendig å vaske den før bruk. Har den i 3 kar, og ikke vasket den først.
okey tusen takk for svar kjempe fint akvarium du har. hvorfor kann eg ikke bruke sanden 175422? det er vell denn samme men litt mindere?
Inaktiv bruker
Anett21 Anett21
okey tusen takk for svar :) kjempe fint akvarium du har. hvorfor kann eg ikke bruke sanden 175422? det er vell denn samme men litt mindere?


Du kan, men det er ikke lurt. Den blir tettere å da får ikke røttene til plantene god plass. Tro meg, jeg har prøvd. Bruker den til rekeakvariet.
Anett21 Anett21
okey tusen takk for svar :) kjempe fint akvarium du har. hvorfor kann eg ikke bruke sanden 175422? det er vell denn samme men litt mindere?


Det er som Spock sier, den er for fin. Den er nesten som er fint pulver.
Den grove sanda er slett ikke grov sett med våre øyne, så du skal ikke være redd den ser ut som grus når du får den i karet.
Nærbilde av sanda med rett nr (og en Scleromystax):
denn sanda så jo veldi fin ut har fått noen til og kjøpe med til meg får denn på fredag. gleeeeder meg
Anett21 Anett21
denn sanda så jo veldi fin ut :) har fått noen til og kjøpe med til meg får denn på fredag. gleeeeder meg :)


Så flott.
Du blir sikkert kjempefornøyd. Det er ihvertfall jeg.
ja håper eg blir fornøyd. men lurer på hva dere gjør når dere bytter sand. har dere i helt nytt vann eller sparer dere noe av det gamle vannet å slår det inn i gjenn etter dere har byttet sand? er helt ny på dette her ;p
Plussmedlem
Pøv søk-funksjonen, vært ganske mange tråder om det de siste månedene
Gjorde et søk for deg på "bytte sand". Der finner du mange tråder om emnet, så er det bare og lese deg frem til en metode som vil fungere for deg.
her er en link til da eg byttet sand og ein hjalp meg. står en god instruksjon der

tusen takk for alle svar sanden er i hus og skal bytte i morgen gleder meg veldig. men må vente til morgen etter middag når samboeren er ferdi på jobb. må ha litt hjelp til og ta av platen. det er stuebord med akvarie inni og glassplaten over er veeeldi tung. sa da er det bare og gå og trippe til han kommer hjem
har nå fått fikset akvariet med ny sand fra biltema ble kjempe fornøyd med denne sanda. helt topp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap