Esha 2000 vs. esha exit

Hei!


Jeg ser at fiskedød kan forekomme med bruk av esha 2000 ( jeg har selv opplevd dette på 2 corydoras).

Jeg har derfor ikke særlig lyst til å fortsette med denne medisinen ( skal visst inneholde kobber også).

Da lurer jeg litt på om Esha Exit kanskje er bedre?? Kom gjerne med forslag til andre medisiner mot parasitter og sopp. MEN jeg kaster esha 2000.
2000 er mot bakterier og sopp, mens exit er mot parasitter, så de har helt forskjellige virkeområder.

Og jeg tviler veldig sterkt på at 2000 tok livet av coryene dine, det var det nok sykdom som gjorde. Dyktige oppdrettere bruker denne medisinen forebyggende mot mugg på egg, og er ikke farlig for nyklekte yngel...
Har aldri opplevd dødsfall etter bruka av esha, unntatt hvis medisinene ikke virker. Som Sissimor sier, exit og 2000 har 2 forskjellige bruksområder, det er ikke sånn at "medisin er medisin" for å plagiere en gulostreklame :o)

Det er heller problem at esha er såpass mild at den ikke fungerer mot det den skal.
valtam
Jeg ser at fiskedød kan forekomme med bruk av esha 2000 ( jeg har selv opplevd dette på 2 corydoras). Jeg har derfor ikke særlig lyst til å fortsette med denne medisinen ( skal visst inneholde kobber også). Da lurer jeg litt på om Esha Exit kanskje er bedre?? Kom gjerne med forslag til andre medisiner mot parasitter og sopp. MEN jeg kaster esha 2000.


Hvis du ikke vet forskjellen og hva de to medisinene virker for, og bruker dem helt feil, er det jo ikke så rart at fiskene dine døde. De døde sannsynligvis av sykdommen, ikke av medisinen, siden du antageligvis ikke brukte riktig medisin så fortsatte bare sykdommen til de døde av den.

Esha 2000 mot sopp og milde bakterielle sykdommer
Esha Exit mot hvitprikk
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap