Virker ikke "timer" på juwel amatur??

Nå blir jeg rimelig oppgitt her,

Virker ikke Juwel amatur når man kobler dem til en sånn "av og på timer"???

Har nå prøvd gjentatte ganger. Men lyset kommer ikke på. Virker som om timeren stopper opp.

Hvordan kan jeg ellers få automatisk av og på lysene?
Er du sikker på at det ikke er noe eil på timeren?
Bruker sånn enkel timer selv på mitt juwel armatur. funker gull det Feilen må ligge i timer om du får skrudd av og på lyset med vanlig bryter.. Har din timer ett minimumskrav på strømforbruk, for at den skal virke?
Plussmedlem
Problemet er neppe Juwel-armaturet.

Prøv timeren på en vanlig lampe du har i stua.
Timere skal funke på alle armaturer. Timeren skal kun bryte kilden som har strøm og sette den på igjen når tiden er inne. På siden har du en liten bryter som kan skyves frem og tilbake, en form for av/på. Har du prøvd denne i begge posisjoner?
sessan
Nå blir jeg rimelig oppgitt her, Virker ikke Juwel amatur når man kobler dem til en sånn "av og på timer"??? Har nå prøvd gjentatte ganger. Men lyset kommer ikke på. Virker som om timeren stopper opp. Hvordan kan jeg ellers få automatisk av og på lysene?



Du er faktisk ikke alene om dette problemet, jeg har samme juwel-akvarium som deg, og timeren virker ikke hos meg heller selv om de virker på de andre akvariene.
Skulle jo ikke tro det var mulig men, jeg har prøvd alt som er og timeren vil ikke slå inn på dette armaturet, så jeg har bare gitt opp å ha det her :/
Timer
Ufattelig ikke timeren virker på Juvel kar, selv har jeg ingen problemer, her er det 4x54 vatt T 5 rør som kommer på når dem skal og selvfølgelig slukker. Timere gir full spenning gjennom når den går på, så merkelig fenomen dere plages med
Marita Ekdahl
[QUOTE=sessan]Nå blir jeg rimelig oppgitt her, Virker ikke Juwel amatur når man kobler dem til en sånn "av og på timer"??? Har nå prøvd gjentatte ganger. Men lyset kommer ikke på. Virker som om timeren stopper opp. Hvordan kan jeg ellers få automatisk av og på lysene?



Du er faktisk ikke alene om dette problemet, jeg har samme juwel-akvarium som deg, og timeren virker ikke hos meg heller selv om de virker på de andre akvariene.
Skulle jo ikke tro det var mulig men, jeg har prøvd alt som er og timeren vil ikke slå inn på dette armaturet, så jeg har bare gitt opp å ha det her :/

Huff, da er det altså et problem

Hva søren gjør jeg da da ? Hm, er bortreist gjevnlig, og er liksom avhengig av at lyset går av og på av seg selv. Kan ikke begynne å forlange at min gamle bestemor som bor i samme bygg skal inn og ut hos meg to ganger om dagen når jeg er bortreist - for å skru lyset av og på.

Er ikke av og på bryter heller - så da må støpselet inn og ut av veggen hver gang !

Hans Johansen
Ufattelig ikke timeren virker på Juvel kar, selv har jeg ingen problemer, her er det 4x54 vatt T 5 rør som kommer på når dem skal og selvfølgelig slukker. Timere gir full spenning gjennom når den går på, så merkelig fenomen dere plages med



Karet det her er snakk om, er den gamle typen, fra den gangen juwel hadde 160-liter's rekord.

Men, sessan, har du ikke av og på-bryter på ditt armatur? På min er det en bryter på ledningen. Riktignok helt nederst så jeg må ligge langflat på gulvet under kommoden for å nå det men....
Marita Ekdahl
Karet det her er snakk om, er den gamle typen, fra den gangen juwel hadde 160-liter's rekord.


Bruker timer på 160L rio her, virker som det skal her
Har timere på Juwel, ikke noe problem. Men digitale timere kan være så mangt, på billiggreiende fra Biltema, Claes Ohlson og Jula er det samme lille artighet. De har en eller annen knapp som regulerer om det skal være on, auto eller off, og her må der klikkes en del hvis for eksempel lyset slås på om natten av en eller annen grunn.

Se for deg en linje med de tre valgene etterhverandre og en slider, du må klikke så det neste trinnet er det du vil ha. Stopper du på auto på feil sted skjer det ikke noe fornuftig. Skikkelig blondineforklaring ;o)

Ikke varer disse timerne evig heller, mine fra Biltema har takket for følget etter et år eller to alle sammen...
Hvor gammelt er denne typen kar da?? Sukk, kjenner jeg blir oppgitt, nå er det liksom ikke så gøy lenger med "nytt" kar.

Har prøvd to timere, sånne med et ratt på, hvor man dytter inn noen greier rundt, som regulerer når den skal være av og på.

Må teste disse to og se om de virker. Når jeg vrir på bryteren så virker de - men ellers ser det ut som om de står i ro og det er helt feil.

Tror nokså sikkert det er timeren som er problemet, ikke karet. Det er jo en helt normal og ukomplisert strømledning med støpsel fra armaturet, og det lyser vel hvis du setter det rett i kontakten. Da må det nødvendigvis være mellomleddet som svikter, timere er i alle fall ikke jeg spesielt god venn med...

Hvis det ikke lyser når du setter det rett i kontakten har jeg opplevd at bryteren på armaturledningen har stått i vippeposisjon. Taper den fast på "på", for det blir dyrt med nye lysrør og tennere hele tiden. Jada. Pinlig...
1. Sett timeren i stikkontakten og sjekk hvilket klokkeslett på den roterende skiven den lille pilen på timeren peker på. Se etter om en time om skiven har beveget seg.
Hvis ja, går klokka. Still skiven på aktuelt klokkeslett (det armbådnsuret ditt viser på samme tidspunkt).

2. Still inn det tidsintervallet du vil ha lys. Det gjøres enten ved å skyve de små tappene som sitter rundt hele skiva inn /ut eller ned/opp, varierer fra type til type.
Prøv med en vanlig lampe så du sparer lysstoffrørene.

3. Lyser den ikke, vri hjulet til det kommer til et sted hvor tappene står i motsatt posisjon.

4. Lyser det fortsatt ikke, gjenta pkt. 2 og tre, men med den lille bryteren på siden i en annen stilling.

5. Lyser det fortsatt ikke, er pæren eller timeren defekt.

6. Lyser det, still skiven igjen til riktig tidspunkt.
Lyser når jeg setter ledning rett i stikkontakt.

Skiven flytter seg ikke, DET stemmer jo ikke. Står fremdeles på klokken 12 - flere timer etter.

Når jeg selv vrir skiven, så kommer lyset på.

Har prøvd to slike nå, og de virker ikke. Er ikke samme årsmodeller heller

Håper - håper - HÅPER at jeg får det til med et nytt tidsur.
Lyst til å legge ut bilde av den?
hvis klokka på timeren ikke går er det timeren som er defekt. timere fungerer på ALLE lamper, akkurat slik som en bryter fungerer på alle lamper. en timer er bare en tidsstyrt bryter..
Plussmedlem
sessan
Skiven flytter seg ikke, DET stemmer jo ikke. Står fremdeles på klokken 12 - flere timer etter.

Som foreslått tidligere: Har du forsøkt timeren på et annet lys? En gulvlampe eller noe lignende.

Det høres virkelig ut som at det er timeren det er noe galt med...
Skal ta og teste begge to med en vanlig lampe i morgen, men misstenker feilen sitter i timerene.

Må få tak i en annen, og prøve den.

har ikke bilde, men er en sånn hvit avlang boks, med stikkontakt, og hull for stikkontakt, og en sånn skive med tall til 24, og knotter man dutter inn for å regulere tiden
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap