Lille gul er blitt pirat taxi .... eller kapret av haikere. hehe.

Hva er det med disse sneglene ? Ser at Lille Gul - har fått det ganske så travelt etter at det kom flere epler i hennes liv. Det er aldri fred å få. Og disse stripete sneglene, tror vist at Lille Gul er en taxi snegle - ny art tro? Hehe.

Her haiker det noen støtt og stadig. Aldri fred å få. Synes stakkaren hele tiden har noen på ryggen. Og nå i sted var det TO som haiket rundt. Skal si de er late !

Lille Gul, gjør så godt han eller hun kan, og kan vel heller ikke gjøre så mye annet, for de slipper søren ikke taket. har sett han prøve å gni av en irriterende haiker mot en rot, og mot sanden, til ingen nytte. Og betaler de for seg? Tviler på det.

Noen ganger ser jeg omtrent desperasjonen lyse ut av øynene hans, der han snegler seg oppover glasset med en haiker på ryggen - og lufteventilen sin utstrakt for å supe inn litt luft.

Ene gangen så ville den andre også ha litt luft, og satt like godt på opp ..

Kikket nettopp etter, og joda, en stripete en, og en bitteliten med horn, sitter fremdeles der, og de har sittet der et par timer nå tror jeg.

Kan jo ikke annet enn å le da, de er utrolig morsomme å se på.

Lurer på om Lille Gul bedriver pirat taxi , eller om han ikke har så mye han skulle sagt.

Lille Gul, er forøvrig den største oppi der, og en utrolig vakker gul snegle. Håper han liker selskapet sitt .-)

er dette normale tilstander når det bor flere snegler i et kar?
Lille gul er jo en eplesnegle, det har jeg fått med meg, men hvem er det h*n kjører taxi for ? Flere epler ?
Hender jo de pusser skallet til hverandre for alger da...
Ser jo her de klattrer over hverandre, og skal de parre så henger de jo sammen gaaaaanske så lenge.........
hehe ja lille Gul er en flott eplesnegle. Og det er de andre også. Bortsett fra den ene haikeren i kveld da, som er en mye mindre en, 1 cm stor, og med to knotter eller horn på skallet.

Ja de spiser nok kanskje litt alger på hverandre. Men rart at de andre bare sitter på - og Lille gul er den som sliter . De sitter foreksempel ikke på med hverandre de andre eplene.

Skal få lagt ut noen bilder, er blitt SÅ fasinert av disse sneglene og løper som en gal med fotoapparatet. Folk ler av meg hehe.
Hvis du tar en titt på profilbildet mitt, så ser du en liten gul eple som tar en tur på en sulawesi snegle, så det skjer ja
Hehe de er jo SÅ morsomme da. Lurer på hva de tenker på.

Her er den lille på haik

Og her har en større eple hoppet på [External Image][External Image][External Image]
Og her er noen andre haiker bilder [External Image][External Image]
Og her er noe rart som hendte før i dag, og det varte lenge lenge. Parrer de seg her, og kan man se hvem som er hann og hunn?[External Image]
Legger til et bilde her med store eplesnegler, en er liksom ikke i tvil om hva DE holder på med

Heidi har lagt inn beskrivelse her i forumet om hvordan en ser forskjell på han og hun, se om du ikke kan finne det.
Hehe rare dyr.

Trodde Lille Gul var en hunn, for det stod vel at hunner har mørk snurr - men kanskje det heller er alger? Vet sannelig ikke lenger.
Vel, hannen stikker penisen inn under skallet på hunnen, så det ser jo "riktigt ut" på bildet ditt at lille gul er hunkjønn da. Vil jo vise seg om det blir noe avkomme
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap