Kryssing ved uhell grønn reke og sakura

Jeg har ved et uhell glemt at jeg har en grønn reke "dame" sammen med sakuraene mine. Resultat er en grønn reke med masse egg. Hva gjør jeg nå?
Ville flyttet hun før hun slipper avkommet slik at de ikke blander seg med Sakuraene.
Sakurareker og Grønnreke (Caridina babaulti) kan du ha sammen, disse kan ikke krysses. Men om du har en Kirsebærreke i naturlige farger så kan de oppfattes som "grønn/brun"….

Sjekk kryssningstabellen til Akvariereker.no
Er ikke ekspert på alle reker, så skal ikke sverge på at det er en grønn reke, men jeg la inn en tråd for en stund siden for å artsbestemme reken. Fikk den med noen fisk jeg kjøpte. Da ble konklusjonen at det er en grønn reke. Er bilder av den i tråden også.

Jeg har sett en del kirsebær reker og sakura etter hvert og denne virker mye større. Sammenlignet med en av mine voksne hunner som også har egg er den her nesten dobbelt så stor, men er som sagt ikke ekspert. Jeg trodde den tabellen viser arter som går greit å krysse?
Tabellen viser hva som kan krysse seg - altså sorter man IKKE skal krysse. Dette for å unngå hybrider, Krystallreke + Tigerreke = reke. Men ingen spesifikk art lengre….

Utfra den tråden du linket til så har du nok Caridina babaulti reken, denne går trygt sammen med så og si alt av andre rekesorter i hobbyen her til lands. Blander du inn grønn klasse A så vil du få sterkere grønnfarge, men da må du luke ut de brune og blasse… Dette er tidkrevende og vanskelig med tilgangen av denne sorten her til lands. Du må nok til Tyskland for å få klasse A av denne sorten, jeg har kun klasse B igjen etter at jeg ble for lat med sorteringen i fjor...
Jeg synes reken din ligner på en Amanoreke. Den kan slippe opptil flere tusen larver, men disse trenger saltvann for å overleve. Er det mange egg?
Den har ikke sluppet noen egg enda. Venter i spenning :P
Kryssing mellom reke typer.
Hei Jeg hadde tenkt til å gå til anskaffelse av gule reker og red bee, da disse ikke
var i samme familie??
Tenkte jeg kunne holde red bee og gule fra hverandre.
Slik jeg forstår det så kan man risikere en blanding??
Neida gule reker er neocaridina, mens biereker er caridina. Krysser seg ikke.
Det blir kule farger!!

Må vente enda en stund.
Er i uke to av avarieoppstarten min.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap