Blue acara kysser

Stod opp idag til ett snodig syn i akvariet! Så jo nesten ut som det var kyssegurami oppi der, de "kysser" i mange minutter sammenhengende. Innimellom stopper de opp og svømmer litt sammen mens alle finner stritter rett opp før dem vibrerer litt, for så å "kysse" videre. Holdt på sånn en time eller to nå.

Fiskene kom i karet forrige helg, og tirsdag som var la den minste av de egg, som da den andre spiste opp umiddelbart. Byttet vann igårkveld, og våknet da opp til synet jeg har beskrevet idag. Ettersom jeg vet den ene er ei hue siden hu har lagt egg alt, kan jeg da være sikker på at den andre er en hann (siden hun la egg i første omgang)? Og i tilfelle, er dette starten på "lek" nr2?
Inaktiv bruker
De to som "kysser" Holder vell på med en styrke prøve.
For og finne ut om den andre er en verdig partner. Tipper jeg.
Spock
De to som "kysser" Holder vell på med en styrke prøve. :) For og finne ut om den andre er en verdig partner. :) Tipper jeg.

I tilfelle tror jeg desverre hua ikke er fornøyd med hannen ettersom hun nå har begynt å så smått jage han mens han bøyer alle finner ned og er blek i fargene :/

Syns dette er noe merkelig oppførsel da hua allerede har prøvd seg på å legge egg en gang. Kanskje payback for at hannen spiste de opp? :p
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap