Gjedde

hei hvet jeg hsr spurt litt før men lurte på hvordan når på åre å alt jeg trenger å vite om å fange en jedde på rundt 10cm å om noen eventuelt kan sende til karmøy om noe. har bedre mulighet till å fange enn her håper på mange forslag
var ikke lett å skjønne hva du egentlig mener eller ønsker i dette litt kaotiske innlegget desverre
hehe sorry super gira jeg nei lurte på om noen viate om noen enkle metoder å fange gjedde yngel på eller bare under 10 cm hehe lyst på en i akvariumet ser du. så lurte liksom på om noen hadde noen fange tips eller eventuelt få tak i og sende til meg så jeg betalte frakten ?
Enkelt å fange de med håv om våren
Nå som det er kaldt i vannet står gjedda dypt, og eneste måten nå måtte være å fange den i ruse. Garn vil nok gjerne skader den+ det er ikke lett å få en så liten gjedde i garn, heller ikke å fiske en så liten en.

Når det er sagt, er det ikke lett å holde norske (arktiske) ferskvannsfisker på vinterstid, da du må kjøle ned vannet. Det beste er å fange en på våren, og eventuellt slippe den løs på høsten, for den vil høyst sansynelig dø da uansett.

Jeg har selv forsøkt meg på både gjedde og abbor i akvariet noen ganger, og det fungere ovraskende bra, men det beste er å skaffe dem som yngel eller å hente egg som klekker i karet på våren. Dette kan gjøres ganske enkelt ved å feste en granabar grein med tau og kaste den ut i ett vann der det finnes abbor, så vil abboren legge eggene sine her og du kan dra den opp og ta med deg eggene hjem i karet. Her er det viktig å ikke putte dem i vann fra springen da det ofte er veldig stor forskjell på pH.

Du får lese litt og planlegge frem til våren, for å skaffe fisk nå er ikke enkelt
okay lite abbor på karmøy trur jeg har ikkje hørt d er d hær en gang men funker d med greina også på gjedda eller er d kunn abbore?
Eggene er klebrige og henger seg fast i vegetasjonen. Eggene klekkes etter 10-15 døgn, avhengig av tempratur i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap