Varmekolbe problemer.

Inaktiv bruker
Da jeg kjøpte 30L min (Zolux nano akvarium) Fulgte det med en varmekolbe.
Denne er på 20W kan ikke justeres, det står i brukerveiledningen at den skal passe til 30L og den ikke går over 25oC MEN, Da jeg hadde den i 30L så sprakk rekene så jeg tok den ut. Så satte jeg den i 70L Da legger jeg merke til at tempen stiger til over 34oC
uten varmekolben 23oC skal jo ikke være mulig med en så liten varmekolbe.
Merket på varmekolben er: NanoLife HEAT 20.
Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
ikke bruk den i allefall. Værste fall kan du få kokt fisk.

Prøv å bytt den fordi den fungerer jo ikke som den skal.
Inaktiv bruker
Jeg satte den for 2 timer siden i 126L der ble tempen 29oC :O
Helt sykt.
Da må jeg vell kjøpe ny varmekolbe også! :/ Typisk.
Eller siden jeg har bursdag snart så kan jeg ønske med en ny i bursdags gave!
WOHO!
Inaktiv bruker
Her er tytjepelken ([URL=http://www.zolux.com/our-products.php?parametre=24;149;987;16372]URL[/URL])
Spock
Her er tytjepelken

Hæ? Hva i alle dager er en tytjepelke? (det ordet har jeg aldri noen sinne hørt før, må jeg tilstå, så det er muligens dialekt eller noe?)
Inaktiv bruker
;P Dialekt, det er på en finere måte, "Tosken" eller "satans makta". ;P Osv.
Varmekolbe som ikke er temperaturstyrt. Da står den på hele tiden. Eneste jeg kan tenke på er å kjøpe en timer til den.
Spock
;P Dialekt, det er på en finere måte, "Tosken" eller "satans makta". ;P Osv.


Mulig du prøver å skjerme "søringene", men tytjepelken betyr direkte oversatt "satans pikk" ;o)
Inaktiv bruker
Jess ;D Men de må jo skjærmes litt
Inaktiv bruker
Har timer, men da skal jeg prøve på to timer av to timer ? Eller en time?
Jeg har også det nanokaret med den samme varmekolba.... Jeg slutta og bruke den, snakk om å koke fisk! (eller reker..).

Har ingen varmekolbe oppi der jeg, droppa hele greia. Reker liker det ganske kjølig uansett, og her er tempen på 23-24 grader selv uten varmekolbe.

Den dingsen som fulgte med, stoler i hvert fall ikke JEG på!
Inaktiv bruker
Nei, den er ikke noe super sak. Jeg satte på timer, av en time, på en time, av en time osv. Fungerer kjempe bra Nå er tempen 25oC konstant. Ser at fiskene liksom fikk gløden tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap