Ancistrus yngel

Har fått Ancistrus yngel igjen i karet. Sist gang tok det ca 3 uker så var alle sammen borte, trolig tatt en tur i filteret. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med dem? har ikke noe annet kar å ha dem i heller. Er det noen måte jeg kan gjøre slik at de ikke ender i filteret? eller eventuelt oppbevare dem i en isboks med luftepumpe en stund?
kan ikke ha de i et fødenett/boks? det ligger og flyter i akvariet, men sørger for at ingen kommer inn eller ut.
Jeg har reker i et kar med utvendig filter, der har jeg tredd en bit blåsvamp over innsuget for og forhindre de og forsvinne inn der. Kan det være en ide for og holde malleyngelen fra og havne i filteret hos deg?
Jo, det kan jeg jo kanskje prøve på. Men hvordan få tak i de små krapylene? noen gode råd til det også?
Kim-Martin Haugen
Jo, det kan jeg jo kanskje prøve på. Men hvordan få tak i de små krapylene? noen gode råd til det også?

Hehe, nei det går jeg og grubler på selv. Håper på og få tatt opp hulen og satt den over i annet kar før de forlater den, men skjønner du ikke har muligheten til det..
Hehe, ja det hadde blitt forseint uansett. Nå er de overalt. Jeg opptaget faktisk at det er 1 fisk som har overlevd fra det forrige kullet.
Lurte på omtrent det samme, kan jeg tre en sånn tynn strømpebukse utenpå innsuget til filteret?? Slik at ingen småtasser kommer inn i filteret?
sessan
Lurte på omtrent det samme, kan jeg tre en sånn tynn strømpebukse utenpå innsuget til filteret?? Slik at ingen småtasser kommer inn i filteret?

Mitt forsøk på det gikk ikke bra da strømpen var så finmasket at den gikk tett hele tiden slik at jeg måtte rense den flere ganger om dagen, men det er jo flere her som anbefaler dette så det må jo fungere for noen.
kanskje en bit med tøy fra en vaskepose går an da, den er litt mer åpen.
En tynn strømpebukse over filteret gjør susen
Da tror jeg jammen jeg skal svippe innom butikken på vei hjem fra jobb i kveld å kjøpe noen tynne strømpebukser. Mener dere da slike som damer bruker under kjoler å sånt?

Hadde vært artig å få noen av småtassene til å vokse opp, så faktisk at jeg hadde 2 stk fra det forrige kulle som fremdeles svømte rundt i karet.
Jeg synes ikke tynn nylomstrømpe over filterinnsuget er å anbefale, bruk heller en bit blåsvamp. Med nylonstrømpe blir det veldig fort tett og det må renses omtrent flere ganger om dagen, ellers kan filteret i verste fall stoppe helt opp.

Hvilket filter er det du har?
Jeg har en utvendig AM-Top. mener du at jeg lager f.eks. en liten forkant med blåfilter og skjærer i den slik at jeg kan tre den over innsuget til filteret?

om du forstå den.
Ja Men den trenger ikke være minst mulig.
Ok. Da skal jeg stikke innom Animal Care imorgen å kjøpe litt blåfilter, så kanskje flere av dem klarer å vokse opp nå enn sist gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap