Sturisoma aureum egg

Hallo, Kom hjem fra jobben i dag tidlig og fant sturisomaen viftende på egg, Det er jo gøy, Men når jeg kom hjem i stad hadde hannen forduftet fordi han syntes det var mer morro og breske seg med noen andre hanner, Så jeg prøvde og ta de ut og de går i ett føde nett nå med god igjennomstrømmning.. Men det jeg lurer på er om det kunne lønne seg og ta ut 2 hanner så det er bare er igjen ett par.. Er det noen der ute som har noen ideer om det? Gjerne noen som har drettet SA før.. Takker for svar
Gratulerer med oppdrett

Jeg fikk endelig tak i hanner til mine 3 hunner, så jeg håper noe vil skje her også en gang

Hvor stort er karret? Det kan kanskje være lurt å kun ha en hann og noen damer.. Jeg vet ikke. Jeg skal studere oppførselen til mine, og se om jeg må dele opp gruppen.

Det virker ikke som de krangler .. enda iallefall.
Takker det du
Jeg har jo vært litt uheldig med kjønnsfordelinga mi.. Har 3 hanner og 1 hoe, Så har du for mange hoer så kan vi jo bytte kanskje eller noe, du vet hvor du finner meg som regel

Karet er på 180 forresten.
Gratulerer med Sturisoma-egg Lykke til med klekkingen, håper de vokser opp!
Jeg har 2 hanner og 3 hunner her, men jeg skal ta av hunner til deg neste gang vi får dem inn på butikken

Plussmedlem
E-Dahl
Jeg har 2 hanner og 3 hunner her, men jeg skal ta av hunner til deg neste gang vi får dem inn på butikken:)

Ikke ta av for mange da E, jeg har nemlig reservert en trio.... Vil helst slippe å kjøre tomhendt hjem...
Dere får dele pent da

Koselig å ha deg på besøk i dag Marius, selv om akvarierommet er bombet for tiden. Ole kommer hjem nå om ett parr dager, og da får jeg hjelp med den siste reolen. Da blir det mere levelig der

Det er merkelig med disse oppdrettene, før følte jeg at jeg fikk til alt og kunne ikke forstå hvorfor ikke andre gjorde det samme... Nå er det omvendt, det eneste som formerer seg for tiden hos meg er Ancistrus og guppy, og hos andre spruter det egg og yngel! hmrf...!

Jada
Eneste du kunne hatt var en kaffetrakter der E, Eller en vannkoker og pulverkaffe i det minste Har ikke skjedd noe mer her, Er ikke helt sikker på de eggene jeg tok ut heller, Fleste av de har begynnt og skifte farge men vet ikke om det er bra i dette tilfellet her,, Er ikke så godt og se i fødekassa.. Jeg oppdaterer her når det er noe mer..
ooo glemte å by på kaffe, trodde du hadde fått nok av Thors fosterdrivende på jobb før vi reiste hjem til meg

Jeg var iallefall gira nok, neste gang skal du få kaffe og kaker
Åhh dæven
Det blir stas.. Fosterdrivende Artig kallenavn på kaffe,
Gammelt kjerringråd hvis man "havnet i uløkka", tjæretjukk kaffe skulle gjøre susen...
Plussmedlem
"Jordmorkaffe" er jo et mer eller mindre kjent begrep... Sterk som f for at jordmora skulle være våken og klar så lenge det krevdes..

Ellers har du de som lager kaffe som det kreves "apotekerbevillgning" for å servere, så sterk at den går under reseptbelagte legemidler...
Eller så har Thor kokt ett brygg på noen bønner han hentet på andre siden av kloden... man kjenner koffeinet helt ut i hårtuppene...
Hahaha
Ja den mannen er ikke redd for og prøve noe nytt, Det skal han ha...tror ikke jeg skal ha mer kaffe idag i allefall, Sitter bare på jobben og rister.. Bare 5,5 time igjen nå da..
Gratulerer med egg på en nydelig art!

Eg har flere Farlowella-hanner i samme kar, og oppdrett går helt fint. Om det er annerledes med Sturisoma aner eg ikke, men det er usannsynlig at det bare må være en hann, etter min mening. Uansett er nok ikke 3+1 en ideell kombinasjon.

Kjempefin tråd som eg vil følge videre, så sant kaffe diskuteres videre et annet sted
Kaffe ja
Det kan diskuteres utenom dette forumet Tja, Kanskje jeg vil følge opp denne tråden litt og notere litt hva jeg prøver, Nå har lest hvor lang tid det tar før de bør/skal/kan formere seg igjen så mulig det blir litt stille her, Med mindre det går veien med egg jeg har "reddet",, Noterer her etterhvert

Når jeg kom ned idag, ser jeg at flesteparten av eggene har byttet farge og man ser det er noe inni der, Så dette ser lovende ut, Temperaturen oppi der er endel høyere enn jeg trodde så den skal jeg skru litt ned med tanke på de andre som bor oppi der. Det er egg som har blit heltt hvite men de skal jeg prøve og få tatt ut..
Går fint å ha flere hanner og hunner.Har 2 hanner og 2 hunner i et 430L`s. Men det ser utt till bare å vere den ene han som "ruger"
Har tatt utt mere enn 1000 unger fra det akvarie. Men har ikke fått noen opp. De fleste dør omkring uke3-4. De kan dø alle på e`n dag?
I akvariet går og noen Brochis splendens.
Mvh. Roland Dreinø
Det var overraskende å høre, Roland. Ikke skal jeg spørre om hvorfor, men det må da være en årsak som kan forandres på? Det er jo flere som har klart å drette denne grenmallen, og jeg håper inderlig du finner ut av det
Ja, jobber på dett. Må enten vere nitrit, eller foder. Skal nok få dett till.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap