Fått yngel!

Har seg slik at jeg kjøpte 3 guppy i går (2 hunn og 1 hann)
Når jeg kom hjem fra jobb i går, la jeg dem i akvariet, i dag når jeg våknet, så jeg til min store overraskelse at det er komt 10-12 guppy yngler!

Jeg har ikke noe yngel-kar, kan ynglene bare være i akvariet jeg har, eller kan jeg risikere at dem blir spist av guppyene, pansermallene eller gibbicep?

ser at ynglene holder seg som oftest på bunnen av akvariet, hvordan skal jeg gi de mat? Har prøvd å knuse litt flakfor, tatt litt vann i det og heldt det i akvariet, men det er bare minimale engder som kommer ned til bunnen.

Ellers så har jeg for, som løser seg sakte opp på bunnen av akvariet som er beregnet for bunnfisk, vil det fungere for yngelen?
Først og fremst, gratulerer!
Guppyene vil nok ta noen få yngel, men så lenge du mater nok er ikke det noe problem.
Mat med finmalt flakfor, de vil også ta litt av tablettene regner jeg med!
Det er fare for at foreldrene spiser yngelen, men med en del planter de kan gjemme seg i overlever det mer enn nok. I et godt innkjørt kar vil yngelen finne nok å spise på uansett.
Takker for svar. Virker som moren er etter ynglene.
Men har rundt 8 planter, så det er en del muligheter. Virker dessuten som at foreldrene til yngelen holder seg vekke fra pansermallen
yngelen er akkuratt i området hvor pansermallen er.

Har lagt en slik tablett som løser seg opp etter hvert i vannet, så får jeg håpe at ikke gibbicep spiser hele alene :P

Andre tips med yngel, mottas med stor takk.
Var ikke akkuratt dette jeg forventet når jeg kjøpte guppy i går.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap