Gh i vannet,test med tetra dråpetest?

Prøver og finne ut av dette med GH,etter og ha brukt Tetra sin dråpetest,så får jeg etter ca.5.dråper svakt lysegrønt vann men for at vannet faktisk ser ut som det har en grønnfarge,så må jeg ha oppi 3 dråper til.
Skal jeg da stole på at jeg har ca.5 i hardhet i Akvariet mitt da?
Hva vil det innebære hvis jeg har en fisk som foretrekker høyere GH i ett Akvarium med lavere GH,men riktig PH og temperatur?
Vil den være mer mottakelig for sykdom eller få en kortere levetid p.g.a mistrivsel?
Så vidt jeg har forstått det,så er PH viktigere og få riktig enn GH..?
Jeg vil si at du har en GH på 5 ut fra hva du beskriver.

Feil vannverdier eller 'ikke optimale' verdier kan gjøre flere ting med fisken, litt etter som hvor feil de er. Er det litt avvik så kan det hende at de ikke vil leke. Dette er jo i seg selv et tegn på at ting ikke er optimalt. Noe mer avvik kan gjøre at de ikke utvikler seg som de skal, ikke farger ut skikkelig og ikke trives helt. Større avvik vil kunne skape utrivsel, stress som igjen kan fremkalle sykdom.

PS. Det er utrolig lett å øke GH. Tilsett litt GH pluss pulver. Du får det i dyrebutikken og det koster ikke allverden.
Har kjøpt meg denne tidligere,som jeg nå har liggendes:

Leste tidligere før jeg startet opp at i Norge så har vi veldig bløtt vann i springen,så tenkte det ville være greit og ha ståendes.
Uansett greit og få en bekreftelse så jeg vet hva slags vannverdier det er jeg har,det gjør det enklere og planlegge hva man skal ha i Akvariet.
Satser jo på og få vannet så optimalt som mulig for fiskene og så er det greit og vite hva som kan skje med fiskene hvis man skulle være uheldig og få fisk som ikke liker hardheten jeg har i Akvariet.
Animorpher
Har kjøpt meg denne tidligere,som jeg nå har liggendes: [URLBLOCK1]

Da har du akkurat det du trenger . Les på pakken og tilsett litt av det pulveret. Vannet blir "blakket" (grumsete" et døgn eller så etter tilsetning, frem til alt har løst seg opp skikkelig, og så blir det fint og klart igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap