Filtre i pumpa

Har en Am-Top AT-3335 utvendig pumpe. MEN...det er to korger nedi den, hvem skal ligge på topp og i bunn? har en med en tykk sort "pute", og en med noen hvite "sylinder-dingser" med hvit vatt over. Anyone..?
Hovedregelen er at jo grovere materialet er, desto lenger nede i filteret skal det ligge.

Jeg legger som regel en vase med garn nederst, deretter makaroni, deretter granulat, deretter blåsvamp (som hos deg antakelig er svart på farge) og på toppen filtervatt (som holdes på plass av en plast-rist).
Makaroni?? haha ok kanskje et bedre kallenavn enn "hvite sylinder-dingser" (regner med det er de du mener) men...hva er granulat? ..sikkert et teit spm men..jeg er ny!
Det er bare et kallenavn det også, det jeg kaller ehfisubstrat.
okey...
men siden jeg bare har 2 korger i mitt da (høres ut som du har en betydelig større pumpe), så bør jeg legge "makaroni" korga nederst, så korga med den svarte svampen oppå, for så å legge den hvite filten på topp på rista?
Kjøpte du filteret nytt, så pleier det å stå tegning av filteroppsettet utenpå esken eller i bruksanv. inne i esken. Prøv å google filteret og se om du finner noen "arbeidstegninger".
Vemora
okey... men siden jeg bare har 2 korger i mitt da (høres ut som du har en betydelig større pumpe), så bør jeg legge "makaroni" korga nederst, så korga med den svarte svampen oppå, for så å legge den hvite filten på topp på rista?




ja helt riktig
Jeg kjøpte både pumpa og akvariet brukt... Men takk skal dere ha! Da skal jeg nok få det til
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap