Hvilken fisk?

Har fått meg en ny fisk som fulgte med når jeg fikk 180 literen min. Hun som solgte den ante ikke hva det var slags fisk :S

Noen som kan hjelpe?
Syntes det ser ut som en grenmalle, Typ Rineloricaria parva eller noe sånt..
Ser ut som en grenmalle av noe slag. Du kan begynne med å søke på Farlowella og se om du finner noe der.

Eventuelt ta utgangspunkt i Loricariinae, siden det er flere slekter som ligner.
Rineloricaria eigenmanni?
Kanskje en "ungfisk" av Rineloricaria eigenmanni?

Kan minne om noen av mine Rineloricaria eigenmanni i sine yngre dager....

Hos Planet Catfish finner du enda mer info om denne....
Tusen takk for hjelpen dere

Fisken er i alle fall over 1 år, for hun dama jeg kjøpte den av hadde hatt den over 1 år. men ja den lignet på den siste der Lars, og den har to sånne tråder hengende fra halefinnen Ellers syntes jeg den lignet litt på Hemiloricaria hasemani.. men er ikke sikkert.. får bare lese litt mer rundt å finne ut
Hasemani er det nok ikke da denne er nesten umulig å oppdrive i hobbyen, sammenlign undersiden av bildene på Planet Catfish. Mine ble kjøpt som Hasemani men ID'et i ettertid av Julian på PC som Rineloricaria eigenmanni, dette fant han ut ved å sammenligne buken…
[External Image]

Jeg kjøpte mine som Rineloricaria parva og som du ser er den prikk lik din. Nå skal det sies at det ofte er feil navn på disse mallene i handelen, men mine stod ihvertfall som det på listen og skulle være viltfanget. Har bare en igjen nå, men den ser ut til å trives helt fint alene.

Tror nok disse selges ofte som lett blanding av Hasemani, Parva og Eigenmanni. Gruppen min ankom butikk som "Hemiloricaria Hasemani/Eigenmanni" for 4-5 år siden, altså opp til butikken å "døpe" dem, i mitt tilfelle ble dem døpt og solgt som Hasemani, men det viste seg å ikke stemme nå i ettertid…

Er uansett en utrolig digg fisk, mine oppfører seg veldig forskjellig. 2 stk har jeg i et eget lekskar og de ligger fremme konstant, mens de resterende 7 jeg har går i en 150l sammen med L-107 og de ligger kun innimelom røtter og kikker ut… Fargene endrer seg også veldig fra hvor de er i karet osv…

På bildet er det avbildet hann + hunn, ganske stor forskjell i fargene dems..
En liten ting som slo meg, å skille mellom Eigenmanni/Hasemani og Parva er jo lettere når de er voksne da førstnevnte blir 15cm og sistnevnte kun 11 cm...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap