Er da vanleg at gullfisker...

... helde seg til ein liten del av akvariet? Eg har to gullfisker (slørhaler) i ein 60 l akvariet med ca 14 andre fisker og gulfiskene helde seg til den høgre delen av akvariet, helst opp etter glasset.. Dei svømmer rundt og sånt, men liker seg visst best i da lille hjørnet. Da ser ut som nokon av dei andre fiskene (pristellaene, rød munntetraene, zebrafiskene og neontetra) bli "fasinert" av noko i samme hjørnet og "stirre" ut av glasset....
Inaktiv bruker
1. Gullfiskene har dårligplass i 60L (De trenger minimum 200L på en fisk og når du har to blir det 220L) De kan bli ca38cm og 20-30 år.
2. Hva er vannverdiene i akvariumet?
3. Har du mye planter og pyntegjenstander som kan være i veien for Slørhalene?
Det er ikke uvanlig at fisk finner seg favorittsteder, men når fisk viser repeterende "tvangsmessig" adferd som å svømme i ring etter glasset dagen lang, er det gjerne et tegn på stress.

Hvis gullfiskene dine gjør det, er det godt mulig at stresset kommer pga. plassmangel. Gullfisk er ganske aktive og "oppegående" fisk, og trenger litt plass til å boltre seg på for å ikke kjede seg grønn.
Spock
...minimum 200L på en fisk og når du har to blir det 220L

Hvordan får du til det? ;p

Slørhale er en avlsvariant av gullfisken og de blir ikke like store, og sjelden eldre enn 5-10 år. Likevel trenger de langt større plass enn en 60 liter.
Dei har no vert i 15 l akvariet og då svømte dei heilt fint. Fiskene er forskjellige i størrelse, ein er ca 6 cm og den andre ca 4 cm. Da er ikkje mykje planter og gjenstander i veien for dei. Men som sagt så svømmer dei rundt inni mellom og då svømmer dei fint.
Inaktiv bruker
Janne
[QUOTE=Spock]...minimum 200L på en fisk og når du har to blir det 220L

Hvordan får du til det? ;p

Slørhale er en avlsvariant av gullfisken og de blir ikke like store, og sjelden eldre enn 5-10 år. Likevel trenger de langt større plass enn en 60 liter.

Var noe jeg leste på ei amerikansk side, skal se om jeg finner den igjen.
Og slørhaler blir STORE.

Malin Vik
Dei har no vert i 15 l akvariet og då svømte dei heilt fint. Fiskene er forskjellige i størrelse, ein er ca 6 cm og den andre ca 4 cm. Da er ikkje mykje planter og gjenstander i veien for dei. Men som sagt så svømmer dei rundt inni mellom og då svømmer dei fint.

Selv om de har vert i 15L så betyr det ikke at det er bra for dem.
Les om gullfisk i fiskebasen sø skjønner du.
Så typisk av "akvaforum" å alltid skylde på plassmangel når gullfisker blir nevnt. Plassmangel er alltid årsaken til alle symptomer fisken har ifølge brukere her.
Ingen har nevnt vannverdier,støy,lys,andre fisk,fòring og andre faktorer.

Spock
Var noe jeg leste på ei amerikansk side, skal se om jeg finner den igjen.
Godt mulig du har lest det, men det er uansett bare vrøvl. Man finner det meste på nett; både sant og usant.
Tunfisk biter
Ingen har nevnt vannverdier,støy,lys,andre fisk,fòring og andre faktorer.

Nei det har du helt rett i, men nå er det nok på tide å nevne Ockhams barberkniv.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap