Palett ciklide unger blir spist av palettciklide hannen? hjelp! :(

Jeg oppdaget nettop at det var en palettciklideunge på en stein så ble jeg glad fordi at hannen kom for og ''passe på den'' men så så jeg at han gaflet den i seg. Noen som vet hva jeg skal gjøre? tror dere det er fler? Den var såvidt en millimeter! noen som har opplevd noe slik før? Jeg er veldig glad for svar og takknemlig!
Er det første kullet på disse ?
Ja, det er det. tusen takk for svar!
Det kan nok hende han trenger litt tid på å forstå at barna hans ikke er mat, men skal passes på Dette går bra etterhvert
Tusen takk! Nå har jeg akkurat oppdaget at det kryr av unger i kokosnøtten!!
Gratulerer med yngel Daniel.

Du er sikker på at den ble spist og ikke flyttet inn i hula igjen av far? Enkelte arter/individer flytter yngel med munnen.
Jeg vuille uansett gitt paret ditt noen sjanser til å få opp ungekull på den naturlige måten; som det er nevnt før.

Din største utfordring nå er vel kanskje mating?
Om yngelen ikke får godt med mat kan foreldrene også finne på å spise de om de ikke legger på seg tilstrekkelig.
Lykke til hilsen Ola
Jeg tror også at paletten er en av de som flytter yngel med munnen sin.

Lykketil. Håper noen vokseropp. hvis ikke så får du se på det som god trening for nestegang. Det blir garantert en nestegang skal du se.

Paletten er også en av de foreldre som er gode på yngelpleie, så du har mye spennende observering i vente.
Tusen takk for svar begge to!det så ikke ut som om han skulle flytte den jeg tenkte det samme også, men han gikk ikke inn i hulen så regner med at han spiste den men det er jo ca over 10 stk til så spiller nesten ingen rolle men hva skal jeg fore dem med og hvordan?
Jeg fant en tråd det sto litt om forslag til yngelfor:

[URL=http://http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=12414&message_id=38814#38814]
[/URL]
Og lurer du på hva det er og evt hvordan det "lages" fås kjøpt så søk litt her inne. Er masser av info om dette området.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap