Palettciklide babyboom

Har endelig fått palettbebiser (i begge karan mine me et par dagers mellomrom) Hurra hurra!
Men lure svært på om nånn har noe nyttig informasjon siden jeg aldri har hatt "smått" før
Lure litt på hvor fort de vokser, når man kan selge de/gi de bort, hvor lenge de burde være med foreldrene( settes i eget kar?) hvor mange kan jeg forvente vokser opp( vet de har hatt egg før men de har spiist de opp de små kanibalene mine
Har altså maaange paletter i begge karene nå men lurer på om jeg må starte et tredje kar for å flytte bebissene over. Men når skal/burde dette isåfall gjøres, og hvor stor er sannsynligheten får at alle disse små overlever?

Her var det mange spørsmål som eg også lurer på. Har et par som leker lett når di er alene i et 60L kar. Har fått yngel 3 ganger før uten hell med og få di til og vokse opp.

har du fått no hjelp her eller funne ut selv?

Vil gjerne ha noen råd.

Eg har ikke fjernet hannen eller hunne når eggene er klekket.
Er dette noe eg burde?

Det står jo at foreldrene er utrulig flinke til og ta vare på yngelen.
Palettene er flinke foreldre og de forsvarer yngelen iherdig Du vil se når de ikke gidder å passe på yngelen mer, for da lar de dem greie seg selv. De kan begynne å jage litt på de, og da er de snart klare med et kull til. Da kan du flytte de over i et oppvekstkar.
Du kan selge de når de er et 2-3 cm lange.
Ja va liksom det eg også hadde forstått så di 3 kullene eg har hadt så har eg hadt di sammen med foreldrene. Det siste overlevde i nesten 2 uker. Eg har bare brukt fin fin knust flak for og tabelett for til di. Burde kansje invistere i no bedre for.

At det kan være derfor di ikke overlever. Eg regner med at eg har vel et kull til igjen om 3-4 uker siden di no er flyttet tilbake til 60-70L karet. Har veldig lyst og få dette til.
Er utrulig fine fisker.
Jeg gir de flakfor,og blander i litt JBL Novotom artemia slik at de får i seg dette når de er helt små, og dette funker helt fint. Forer to ganger om dagen, og når de kan spise større for får de frossenfor et av måltidene.
Eg har vert og kjøpt et eller 2 brett fråsen artemia som eg tenkte og prøve denne gangen. Hvor stor er di når di kan spise dette 2 uker 3 uker?
Prøv med en begrenset mengde så ser du om de tar det, etter en 3 ukers tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap