alternativ foring av scalare yngel

Hei.

når jeg skriver dette er det dag 2. etter eggelegging, scalareparets 3. forsøk.
er det noen der "ute" som har erfaring med å drette scalare med tørrfor og om hvordan det har gått?

Jeg har vurdert sterkt i den siste tiden om jeg skulle ha bestilt meg et komplett artemia-klekke sett, men har hørt tilfeller at det har gått bra meg tørrfor.

ps: har det noe å si hvordan eggene ser ut? 2 av eggene skiller seg ut i eggeklasen, de er mer hvite enn de andre som er nokså grå.
De hvite er døde, foreldrene skal helst plukke dem bort etterhvert. Forøvrig er det masse å lese om dette på forumet fra før.
flere egg har dødd, ser ikke ut som "foreldrene" har skjønt at de skal fjernes, men nå er det jo første gang dem har tatt vare på dem også
jeg har hatt en del kull med scalare yngel. første kullet forsøkte jeg å fore på tørrfor. knuste discus granulat til pulver, rørte det ut i vann, å slapp en sky over yngla. veldig få overlever, pga at scalare yngel rett og slett har vansker med å forstå at det er mat. kun 5 yngel overlevde her hos meg. men så bestilte jeg micro mark fra en her på forumet, å da skal jeg si det ble fart i sakene. flesteparten overlevde, å problemet plassmangel viste seg:-P
herlig men 125 liter er vel nok plass i starten... håper jeg
artemia oppsett og egg er nå bestilt, spennende
Hvis du ikke skulle bli fornøyd med artemiasettet du har bestilt, så vil jeg anbefale deg å lage et selv. Det er enkelt, billig og mye bedre, etter min erfaring. Det er lett å tilpasse rett mengde artemia etter behov.
Du kan lese om fremgangsmåten i denne artikkelen.

Mitt artemiaklekkeri.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias H
Reklame for plussmedlemskap