Amtra eikebark tom?

Fikk beskjed fra Aquamanias at de ikke tar inn amtra eikebark lengere.

Hva kan jeg bruke nå da? Er jbl sin ph minus bra?
Jeg har hatt den før. Jeg syns den er fryktelig utvannet. Må jo bruke mye mere en jeg gjør med amtra sin. Men er stein sin bedre en jbl?
Jeg har heldigvis en 3 liters kanne med Amtra eikebarkekstrakt (kjøpte sånn at jeg skulle ha en stund...) så jeg berger meg lenge, men når den en vakker dag går tom, så handler jeg bare mer fra utlandet. En av de tyske akvarienettbutikkene jeg bruker fører Amtra.

Har du noe i mot å handle fra Tyskland? Hvis ikke, finnes Amtra eikebarkekstrakt hos Valenta Aquraristik. Har handlet derfra noen ganger, ikke noe problem.

Jeg har ikke brukt Steins eikebarkekstrakt, men jeg har hørt det samme før; den er mer uttynnet enn Amtra sin og man må derfor bruke mye mer av produktet for å få samme effekt.
Tusen takk for linken Mona.

Kjøper heller fra Tyskland en å kjøpe billig utvannet søppel

Hvordan er det med toll på dette?
Jeg kjøpte JBL sin, og bruker ca 2 ml pr 10 liter vann for å senke Ph fra drøye 7 til ca 6 - 6,5
valtam
Hvordan er det med toll på dette?


Kjøper du en liter Amtra som koster 16,95 Euro hos Valenta, så blir varekostnaden bare litt over 130 norske kroner. Det er moms- og tollfritt, siden det er langt under vareimport-grensen som er 200 kr for tollfri innførsel.

Du får naturligvis frakt i tillegg da.

Du kan alltid finne oppdaterte, gjeldende tollvaluta-kurser her hos tollvesenet. Det er de kursene norske tollpost bruker ved fortolling av varer inn i landet. Du finner nye kurser ukentlig.

Kursen for Euro er denne uka 7,83 kr.
16,95 * 7,83 = 132,72 kr

Ser ut til at det kan bli dyrt å kjøpe fra Valenta ettersom frakt til
Norge koster 28 Euro (219 kr.) for pakker inntil 2 kg. Minimumskjøp er
på 25 Euro(196 kr.).
Drar frem denne tråden igjen litt.

Er det slik å forstå at Amtra ikke er mulig å få kjøpt mere i Norge?
Var det kun aquamanias og webzoo som førte dette? Ingen butikker
heller?
Har ikke testet Stein's, men er det like utvannet som JBL sin som
jeg for øyeblikket tester,blir dette dyrt. JBL sin flaske er jo bare på
100 ml og det rekker ikke lenge her...
Jeg har kjøpt Amtra eikebarkekstrakt fra Valenta Aquaristik i Tyskland flere ganger. Kjøper gjerne en liters flaske i slengen. Sist jeg kjøpte, kjøpte jeg en tre liters dunk, og den regner jeg med å ha noen år :p
mona o
Jeg har kjøpt [URLBLOCK1] i Tyskland flere ganger. Kjøper gjerne en liters flaske i slengen. Sist jeg kjøpte, kjøpte jeg en tre liters dunk, og den regner jeg med å ha noen år :p


Ja jeg så også på den muligheten der, men hvordan får du kjøpt bare en liter Mona, når minste bestiling utenfor tyskland er på 25 euro?

Samtidigt ønsker man jo å komme under 200,- grensen. Ikke greit dette.
Jeg har ikke KUN kjøpt en liter av det og ikke noe annet fra utlandet. Jeg pleier alltid å slå sammen flere ting jeg trenger, f.eks. fylle på fôrboks-utvalget og kanskje noe filtervatt og slike forbruks-ting, eller lysrør osv. Det jeg måtte trenge, rett og slett.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap